Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik weet niet wat ik met deze struik moet aanvangen? Als je kijkt op de foto zie je een appelboompje staan , dat is wel ok maar het is me om die struik te doen. Moet ik deze snoeien/knippen? Of laat ik hem gewoon zijn ding doen?
Om heel eerlijk te zijn. Het ziet er niet uit. Ik kan ook niet zien wat het is. Als je dat wel weet kun je kiezen tussen helemaal afknippen of sterk terugsnoeien.
Erg moeilijk te zien, maar aan één van de toppen lijkt het wel Foeniculum vulgare te zijn (midden bovenaan de foto)
ALS het dat is dan gewoon tot de grond afsnijden.
Venkel herken je aan de anijsgeur, tussen de vinger wrijven met een stuk dat nog wat groen is.
Het is inderdaad heel moeilijk te herkennen zo maar op het eerste zicht als ik naar de groeiwijze kijk zou ik eventueel aan een Weigelia denken. Maar da's ook maar een gok. Weet je wanneer hij bloeit en welke kleur en vorm de bloemen hebben? Als we dat weten is het misschien ook al makkelijker om te weten over wat het gaat want da's toch belangrijk als je een struik wilt snoeien.
Als ik het goed zie is het een Lavatera.Als de bloem rose is, is het Lavatera olbia 'Rosea'. Dan zou ik met snoeien wachten tot je het nieuwe blad onderaan de plant ziet verschijnen. Mocht het 's nachts nog eens flink vriezen dan heb je kans op beschadiging of een dode plant.
Het is inderdaad de plant/struik die jij noemt. Hoe zit dat snoeien dan in mekaar? Mag ik die willekeurig knippen of moet ik op bepaalde afstanden kijken?
edit: Ik heb de info gevonden die ik zocht. Bedankt voor de hulp.