menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bolcatalpa ziek

frankyd

Frankyd

Mijn bolcatalpa is 10 jaar oud en altijd prachtig gestaan. Dit jaar begint hij nu pas blaadjes te schieten, (later dan normaal ) en op de stam is de schors aan de ene kant aan het opkrullen en loskomen van de stam.
Wat zou ik kunnen doen om hem te redden?
Dank bij voorbaat !!!
donderdag 17 mei 2012 - 20:32
WiPe

WiPe

Dat laat in blad komen heeft met het seizoen te maken. Het voorjaar is vrij lang koud geweest.
En wat dat opkrullen van die schors betreft kan een foto duidelijkheid verschaffen. Ik vermoed dat dat niet zo erg is als het op het eerste zicht lijkt.
donderdag 17 mei 2012 - 20:34
Filoe

Filoe

Ik heb vandaag gezien dat mijn bolcatalpa terug blaadjes krijgt. Hij staat ook al een jaar of 12 denk ik.
donderdag 17 mei 2012 - 20:43
frankyd

Frankyd

Ik kan momenteel geen foto's op mijn pc zetten, jammer.
Wat betreft laat schieten van blad kan ik nog begrijpen, maar die schors die aan de ene kant (zuidkant) volledig opdroogt, opkrult en voorlopig nog los tegen de stam hangt, maakt me wat ongerust.
Betreft de standplaats, de kruin krijgt zon, maar de stam staat op 1 meter van mijn tuinhuis. (hoewel het vorige jaren ook nooit een probleem was).
donderdag 17 mei 2012 - 21:02
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).