menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Olijfboom slechts n kant

Ga naar meest recente reactie

bentje

Bentje

Hallo allemaal!

Onze olijfboom bestaat uit 1 stam, staat in volle grond en splits zich onderaan op in 2 stammen op zo'n 40 cm, bij de linkerstam op de foto groeide steeds alles wat beter, waarschijnlijk omdat ie langer en meer zon heeft.
Maar nu, dit jaar, heeft de boom ENKEL nog op de linker stam botjes gekregen, blaadjes enz, en niets, maar dan ook niets op de rechter stam...
Als ik met mijn nagel wat schors van een van de takjes haal is er echter wel een groene ondergrond te zien, maar verder doet ie niets.
Het zou heel erg jammer zijn moest ik de boom hiervoor weg moeten doen, maar geef toe, dit is geen zicht.
2 weken geleden heb ik dan maar meststof gekocht om aan de boom te geven onder het motto, baat het niet, dan schaadt het niet.
Nu vroeg ik mij af of ik de boom wat zou kunnen helpen, kan ik bloei een duwtje in de rug geven?

alvast bedankt!!

Struiken & Bomen

donderdag 14 juni 2012 - 18:14
Bombycilla

Bombycilla

vorstschade, die gaat niet meer uitlopen
donderdag 14 juni 2012 - 20:39
bentje

Bentje

dus dat gaat nooit meer goedkomen? heel die ene stam is verloren? nochtans is ze wel nog steeds groen onder de schors.
Met die ene scheve stam kan ik niets doen, heb je een ander idee dan?
donderdag 14 juni 2012 - 21:27
deHaan

DeHaan

Wacht tot september/oktober dan weet je het.
Er is nog een kleine kans dat hij uitloopt.
donderdag 14 juni 2012 - 22:21
bentje

Bentje

Kan ik de boom een extra duwtje geven? Snoeien? Nogmaals bemesten?
Hoe komt het dan dat ie onder de schors bij de takjes nog groen en sappig is?
donderdag 14 juni 2012 - 23:07
Eliaske

Eliaske

Als die onder de schors groen is, dan leeft die. Gewoon geduldig afwachten
Mijn vijgenboom heeft ook vorstschade opgelopen van de winter (-17°C),één tak is nog groen vanbinnen maar die begint bladeren te maken. Andere takken zijn afgestorven, spijtig.


==> gewoon geduldig wachten !
vrijdag 15 juni 2012 - 13:12
BOSVROUW

BOSVROUW

Je kan langs de misschien dode tak ook een klimplant laten groeien; Een roos, druif of clematis; Dan is hij terug aangekleed!
vrijdag 15 juni 2012 - 15:42
stefan78

Stefan78

Zeker niet wegdoen! Als de binennkant nog fris groen is (en dus niet bruin), komt dit bijna zeker goed. Hou er rekening mee dat we nog steeds geen zomer hebben gehad. Dat is de reden waarom jouw boom zich zo slecht herpakt. Gewoon geduld hebben en eventueel de dunste twijgjes wegsnoeien. Snoeien = groeien!
zondag 24 juni 2012 - 13:27
iecee

Iecee

veel planten die er dood uitzagen krijgen nu pas nieuw blad
ik zou zeggen afwachten
zondag 24 juni 2012 - 23:25
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).