Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In 2010 heb ik een veldesdoorn haag aangeplant. Ik had verwacht dat de haag nu al mooi dicht zou zijn, maar dat blijkt nog niet het geval. Ben ik nu ongeduldig of is er toch iets aan de hand? Standplaats is volle zon en grondsoort is zandleem. Alle tips zijn welkom.
De planten zijn gekocht met blote wortel, geplant in het najaar. Ik geef af en toe wat organische mest, volgens aangegeven dosering.
Het deksel is van de septische put. Maar de planten zitten niet boven de put voor alle duidelijkheid.
Hoe diep zitten de bovenste wortels onder de grond???
Hoe zijn de planten vervoerd? Op een aanhangwagen of in de koffer? Hoe heb je ze opgeslagen voor je ze geplant hebt? Heb je veel kompost ingewerkt bij het planten?
Hoe diep de wortels juist zitten, weet ik niet meer. Maar alleszins niet anders dan bij mijn ligusterhaag die het wel goed doet.
Planten zijn vervoerd in de auto (zoals ik met alle andere planten doen). Kwekerij is zo'n 400 m van onze deur. Ze zijn de dag zelf geplant.
En er is voldoende kompost toegevoegd aan het plantgat.
Kan het misschien zijn dat er teveel aan voedingsstoffen aanwezig zijn, teveel is teveel, even nakijken met een ordinaire phmeter, als het te zuur is goed kalk aan de planten strooien, neutraal is perfect dus dan scheelt er wat anders en base dan moet je nogmaals bijmesten maar dat betwijfel ik.