Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Zou graag de juiste naam kennen van deze struik.
Gisteren gekregen omdat hij niet mooi is, denk eerder dat hij op de verkeerde plaatst stond.
Daarom wil ik graag weten welke plant dit is.
Ik denk dat dit een doorgeschoten Pieris is.
Zet hem in de zure grond (bv Hortensiagrond) en snoei hem in het voorjaar terug.
Ik had ook een verwaarloosde Pieris in het bos gevonden en hij staat nu mooi te wezen in mijn tuin.
Hallo Svoffel, mijn complimenten!
Je Pieris ziet er inderdaad al een stuk beter uit.
Tegen die vorst kun je niets doen, is hier ook gebeurd.
Als er nieuwe blaadjes aan komen zijn deze weer rood, hoor.
Ik zie dat hij behoorlijk doorgeschoten is.
Misschien dat je hem volgend jaar voorzichtig terug in model kunt snoeien,
zodat hij weer een volle plant wordt.
Groeten Lily.
Dat is goed om te lezen dat de nieuwe blaadjes weer rood zullen zijn. T'was prachtig.
Ik dacht dat die maar 1x van blaadjes ging maken en ik tot volgende lente moest wachten voor de volgende.
Ja, veel model heeft ons Pierreke niet, je ziet hij heeft al een naam gekregen. Het lelijkste is er al uit en ik wou zien welke takken er doorkwamen. Maar hij is hier precies gelukkig in zijn grote bak. Er staat nog een kleine Pieris Sarabande en een Sarcococca Hookeriana Purple Stem in dezelfde bak, allemaal even happy in hun heidegrond.
Ga hem nu laten groeien en dan, denk best in het najaar, nog eens snoeien. Wil hem wel in de hoogte hebben, kwestie van inkijk te belemmeren van de buren want die hebben op hun zijkant nu 2 grote vensters gezet en die geven recht op ons terras.