menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Araujia sericifera onkruid of niet

Ga naar meest recente reactie

Wendy/Bart

Wendy/Bart

We hebben op een plantenbeurs de volgende klimplant gekocht 'araujia sericifera. Thuis gekomen heb ik hem gegoogled. Na de info die ik er over op het net vond, twijfel ik een beetje of ik 'm wel zou aanplanten in onze tuin Hij komt oorspronkelijk voor in subtropische streken en wordt daar betiteld als woekerend onkruid. Ik kan eigenlijk geen info vinden hoe de plant het in onze streken doet. Voorlopig heeft hij een plekje in de serre gekregen tot na de winter, dan wordt er over zijn definitieve lot beslist

Struiken & Bomen

zondag 21 september 2014 - 21:00
Bombycilla

Bombycilla

http://en.wikipedia.org/wiki/Araujia_sericifera

Bij mij komt ie niet in de tuin vanwege de grote hoeveelheid motten en ook dagvlinders die een bezoek aan de bloemen niet overleven
zondag 21 september 2014 - 21:44
RdB

RdB

Leg uit, want uit de wikipedia tekst blijkt niets, slechts dat ze door motten bevrucht worden.

De plant is overigens hier niet winterhard,

Ruud
zondag 21 september 2014 - 21:51
hanninkj

Hanninkj

Ik heb de plant jaren als kuipplant gehad maar heb nooit dat probleem gehad. Ik had vaak vruchten(zaad) aan de plant.

Ton
zondag 21 september 2014 - 21:55
Wendy/Bart

Wendy/Bart

Ik heb gelezen dat ze ook wrede motplant wordt genoemd omdat ze, als motten hun tong in de bloemen steken, de mot als het ware gevangen houden en ze pas de volgende dag vrijlaten of zelfs helemaal niet waardoor de mot sterft. Dat staat natuurlijk niet allemaal op het kaartje als je ze koopt
zondag 21 september 2014 - 22:44
Bombycilla

Bombycilla

Klopt. vandaar,ik heb ze vol gamma=uilen zien hangen
zondag 21 september 2014 - 23:16

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon