menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxus en kattenpies

Ga naar meest recente reactie

kollebloem

Kollebloem

Ik denk dat ik in de straat waar ik woon bekend sta als madam azijn. Vier jaar al voer ik strijd tegen de kattenpiesgeur die via de voordeur en de hal op de duur in de living binnen komt.
Omdat er een aantal katten zijn vermoedde ik dat het die beestjes waren die tegen de hagen en de deur en de garagepoort kwamen sproeien.
Wij zijn dierenvrienden, dus we moesten iets vinden dat katten tegenhield te sproeien zonder hen pijn te doen.
Ik startte de strijd tegen de stank met allerlei commerciële middeltjes, spuitbussen, poeders, niets hielp. Toen kreeg ik een tip uit grootmoeders keuken, azijn. Dus elke avond en elke morgen sproei ik azijn tegen de gevel en tegen de garagepoort. Soms ruiken we dagen niks, soms kom ik binnen in een walm van kattenpiesgeur.
Tot onlangs iemand vroeg of ik buxus vlakbij de deur staan had, en inderdaad, op een halve meter van de voordeur staan twee buxushagen.
Nu, waar ik vroeger woonde hadden we aan het terras ook een buxus staan en die rook nergens naar.
Kan het dus zijn dat deze buxushaagjes sterk ruiken naar iets dat heel erg lijkt op kattenpies?

zaterdag 11 oktober 2014 - 19:48
Patrikc

Patrikc

Hehe http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/article/detail/1798690/2014/02/22/Sint-Niklaas-wordt-geteisterd-door-stinkende-buxussen.dhtml

Misschien vind je het van je eigen Buxus minder storend dan van iemand anders zijn kat
zaterdag 11 oktober 2014 - 20:08
kollebloem

Kollebloem

Helemaal niet, ik vind het even storend alleen de buxus kan ik verplaatsen maar de kat niet.

zondag 12 oktober 2014 - 11:27
vloeiende

Vloeiende

Ik woon hier nu al 17 jaar met buxus naast mijn voordeur en heb daar blijkbaar geen last van, ook heb ik nog nooit van een bezoeker gehoord dat er een geur ordt waargenomen, is er dan een of andere omgevingsfactor die meespeelt dat die buxus een kattepisgeur afgeeft?
Zijn hier nog ervaringen over?
zondag 12 oktober 2014 - 13:15
kollebloem

Kollebloem

Als je het artikel leest dat Patrikc heeft doorgestuurd dan lees je dat er verschillende soorten buxus zijn, die wel of niet sterk stinken.

Het zou kunnen dat buxus die niet in de felle zon staat niet ruikt, of dat ze enkel gaat stinken in bepaalde periodes van het jaar, in de zon, uit de zon, wie weet het?

Maar ik zou wel eens wat meer ervaringen hieromtrent willen lezen.

zondag 12 oktober 2014 - 15:49
Wannus

Wannus

Die geur van kattenpis komt wel regelmatig voor rond Buxussen .
Maar moest het van de katten zijn gaan de Buxussen roest vertonen
en afsterven .
zondag 12 oktober 2014 - 17:54
kollebloem

Kollebloem

Er is niks te zien aan die haag, geen bruine plekken, niks afsterven.
Het eigenaardige is dat het maar op bepaalde momenten is. Ik kan het een week niet hebben en dan plots een ganse week wel.
Het is dan dat ik rond ga met mijn azijn hé.
Ik heb de indruk dat het erger is na regen en dan zon. Alsof het erger is als de natte haag opdroogt in de zon. Het is ook de zonnekant dus het kan erg warm worden op die plaats.
Nu ga ik dat eens beter opvolgen.

zondag 12 oktober 2014 - 17:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).