Goedemiddag beste tuinliefhebbers,
eerst en vooral stel ik me even voor op het forum. Ik ben afkomstig uit Mechelen en ben mij volop aan het verdiepen in het tuinieren sinds ik een woning met tuin heb aangekocht. Ik heb dan ook al heel veel op dit forum gelezen!
Nu zitten wij met het volgende: wij zijn een tuindraad aan het plaatsen; langs de rechtse kant hebben we een border waar we vanalle sierplanten in gaan zetten, maar links is het nog helemaal kaal en wensen we een haag te zetten.
Ik dacht in de eerste plaats aan haagbeuk, omdat dit snel volgroeid is en bovendien geen grote eisen qua grond stelt.
De grond in onze tuin is namelijk zeer nat, dit omdat wij achter de tuin een beek hebben. Nu heb ik wel vernomen dat buxus best op niet te natte grond staat, ik merk echter bij mijn buren dat hun buxus prima groeit. (wel kleine plantjes van <50 cm hebben zij staan)
Wat ook belangrijk is, is dat we niet een heel breed stuk hebben om de haag te zetten. Vandaar dat de buxus mij ideaal lijkt.
Wij hebben nu een volwassen buxushaag gevonden die we gratis mogen gaan uitdoen. Ik heb wel gelezen dat deze best het voorbije jaar 3x uitgestoken zou moeten zijn voor het verplanten, maar dat zal uiteraard niet gebeurd zijn...
Ik denk een grote geul te graven, wat compost en kalk ,wat de buxus graag heeft toe te voegen en dan te hopen op succes. Denken jullie dat dit gaat lukken? Tips waar ik op moet letten?
Bijgevoegd een foto ter illustratie.
Bedankt hoor.