Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn buren hadden een prachtige Camelia Japonica in hun tuin.
Ze wilden alle struiken er uit om een nieuwe tuin aan te leggen.
Ik kreeg 4 dagen geleden deze mooie struik met knalrode bloemen.
(Ongeveer 2 meter hoog en één meter breed).
Ja.... helaas in de bloei!!
Bij het uit de grond halen kon ik niet anders dan één dikke wortel door midden te kappen.
Ik heb de struik gelijk bij mij in de tuin gezet en regelmatig heel veel water gegeven.
Nu, na 4 dagen zijn bijna alle bloemen er af (dat was natuurlijk te verwachten).
Maar ik bemerkte ook dat er nogal wat gele blaadjestevoorschijn kwamen.
Op zich valt het tot nu toe mee. De struik ziet er nog wel goed uit en ook de jonge groei hangt niet slap.
Maar ik begin me een beetje zorgen te maken.
Heeft iemand voor mij goede tips om deze struik te behouden??
Sorry voor dit lange verhaal en alvast bedankt voor de tips.
Zolang de nieuwe groei niet slap hangt zou ik me niet te veel zorgen maken. Mocht dat wel gebeuren dan zou ik de plant wat terug snoeien. Gewoon regelmatig water geven maar de plant niet verzuipen.
De gele blaadjes hebben niets met de verplanting te maken want die zaten al in de struik. De bladeren van wintergroene planten hebben niet het eeuwige leven en worden om de zoveel jaren vernieuwd. Bladeren vergelen en vallen dan af. Dit is een natuurlijk proces. Als je bijvoorbeeld onder een hulststruik (ook een wintergroene plant!) kijkt dan ligt daar meestal een laag van oude bladeren ... tenzij je een tuinier bent van het phyllofobische type en ieder afgevallen blaadje direct opruimt.