Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb in mijn tuin een Sciadopitys verticillata in een grote bak.
Wie weet wat er met hem aan de hand is en wat kan ik doen om hem te redden.
De naalden zijn helemaal geel en worden nu zelfs bruin.
Het antwoord dat je bij Groeninfo.com kreeg is niet verkeerd. Je moet je nl. realiseren dat als een dergelijk grote plant in een pot staat de voeding in de grond eens opgebruikt is. Omdat de plant in een pot staat kan ze zelf geen nieuwe voeding uit de grond halen. Geel blad wijst vaak op een voedingstekort.
Een ander punt is dat een pot eens volgegroeid is met wortels nadat de plant veertien jaar in dezelfde pot gestaan heeft en er dus waarschijnlijk nog maar weinig grond in de pot te vinden zal zijn. Ook niet echt bevorderlijk. Dus kan het ook zijn dat je de plant eens moet verpotten naar een grotere bak/pot.
de pot staat niet al 14 jaar in dezelfde pot en dezelfde aarde
Omdat hij groter werd is hij al een aantal malen, ik denk 3 of 4 x in een grotere bak gezet.
Dat ging ook altijd goed.
ik denk dat hij nu sinds 2015 in deze bak staat.
wat voor voeding kan ik geven?
of zal ik de boom uit deze bak halen en er vers aarde bij doen? wellicht meteen in een grotere bak. En is het wel verstandig dit nu te doen in deze weersomstandigheden?