menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavendel kwaliteitsverschil ?

dert

Dert

we hebben enkele lavendelplantjes van jaar oud, ik weet niet meer of ze van aldi of horta kwamen . deze zien er echter nogal triestig uit zonder kleur . nu zouden we er in voortuin beetje willen zetten, vraag is nu waar en welke soort te kopen ? prijzen gaan van 75ct tot 5 euro voor p9 plantje ...
maandag 10 augustus 2020 - 20:00
Wannus

Wannus

Beter plantjes kopen in een (gekende) tuinzaak . Er kunnen wel geforceerde plantjes aangeboden worden in bepaalde winkels ! Alhoewel ik het nu niet het gepaste moment vind om iets te planten omwille van de droogte .
dinsdag 11 augustus 2020 - 05:52
Patrikc

Patrikc

De meeste lavendels zijn nu uitgebloeid, dus het mooiste is er van af, niks aan te doen...
De lavendels die nu in bloei verkocht worden zijn enigszins geforceerd om later te bloeien, blijft de vraag of die het nog goed gaan doen buiten hun kwekerij-verwen-omgeving.

Ik begrijp niet goed dat je niet zo tevreden bent over je lavendels en er toch per sé wil bijplanten... Denk eens aan Rudbeckia Goldsturm, Nepeta Walkers Low, Agastache Blue Fortune...

En zoals Wannes al zegt, de huidige hete en droge omstandigheden zijn niet geschikt om iets te planten.
dinsdag 11 augustus 2020 - 08:53
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).