menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boomknoppen gaan niet open

RobbyT

RobbyT

Hallo,

Ik heb deze winter een Acer Platanoides Princeton gold (Noorse esdoorn) met blote wortel aangeplant.

De boom werd volgens de boomkweker de dag zelf dat ik de boom ging kopen uitgegraven. Ik heb deze de dag zelf meteen in de grond geplant volgens de regels der kunst. (Plantgat 1,5 x zo groot, uitgegraven aarde vermengd met Vivimus, boompaal kant van de overheersende wind, boom niet te diep geplant,…)

De boom heeft in het voorjaar enkele groengele bloemtuilen gehad. De boom staat in licht tot zware kleigrond (zandlemig). Nu staan er al geruime tijd groene boomknoppen overal aan de boom, maar ze komen niet in blad.

Ik heb de grond rond de boom al eens opnieuw losgemaakt en heb de boom voldoende water gegeven.

Zie foto’s.

Ik maak me nu zorgen over de boom…

Komt de boom nog in blad?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Struiken & Bomen

woensdag 24 mei 2023 - 12:02
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Hoe diep staat die? Kun je dat eens controleren? Dat is altijd de eerste stap als je een boom controleert die niet goed aanslaat.
woensdag 24 mei 2023 - 13:04
dries944

Dries944

Aangezien de knoppen groen zijn moet hij normaal wel uitlopen, zwellen de knoppen nog niet?
Hij heeft het waarschijnlijk moeilijk omdat hij mss wat weinig wortels over had of te veel uitgedroogt of de boom staat wat te diep zoals wipe zegt.
Door de koudere lente loopt ook alles trager uit ,merk ik hier zelf in de tuin.
woensdag 24 mei 2023 - 21:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).