Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb dit jaar een nieuwe beukenhaag gezet (ongeveer 50 meter) en 10 bossen haagjes ingekuild.
Nu merk ik dat een groot aantal haagjes gekrulde bladeren hebben en niet goed groeien, dat komt door de beukenbladbluis.
Ik ben de haag al langs gegaan met een harde waterstraal, maar die luizen zitten er nog steeds.
Ik zou heel graag willen weten hoe ik dit goed kan bestrijden!
Bij het tuincentrum waar ik de haagjes heb gekocht konden ze geen antwoord geven, die waren zelf aan het Googlen...
Zij zeggen dat de haag daar niet onder lijdt, maar Google zegt wel degelijk dat een jonge haag daar dood aan kan gaan.
Ik kom er niet goed uit omdat de beukenbladluis vaak verward wordt door de wolluis.
Best van al met een harde waterstraal langsgaan en dit iedere dag , als je natuurlijke vijanden van de luis ziet zoals lieveheersbeestjes mag je dan stoppen of minderen.
Chemische en biologische middelen doden ook lieveheersbeestjes en hun larven dus best niet gebruiken. Die larven kan je ook kopen en uitzetten op de planten.
Nee ze zaten in/bij een rolluik, dus dan zitten er ineens binnen echt heel veel lieveheersbeestjes. Overigens ook bij mijn auto, die kruipen dan zo lekker in de randen van de deur. Laat ze nu maar weer komen