Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn laurierhaag heeft last van gele bladeren. Ik heb de haag extra water en voeding gegeven. De haag heeft vorig jaar veel last gehad van hagelschot. Het valt mij op dat de haag vooral bladeren die aangetast zijn door de hagelschot afstoot. Is er iets wat ik extra zou kunnen doen om de haag weer gezond/vol te maken?
Om de een of andere reden kunnen jouw laurierkersen niet aan voeding komen. Dat kan verschillende oorzaken hebben. De voeding is er niet of de planten kunnen de voeding niet opnemen. Dat kan komen door verkeerde grond, te natte grond, te droge grond, een harde storende laag in de grond enzovoorts.
De vraag is hoe nat de grond waarop de kerslaurieren staan in de periode oktober 2023 tot en met april 2024 was. Momenteel zien we veel kerslaurieren met geel blad en dat is heel vaak het gevolg van het feit dat de wortels in genoemde periode te nat hebben gestaan. Dit is even afgezien van de 'natuurlijke bladrui' wat veel wintergroene planten in de tweede helft van de lente laten zien (ja, ook wintergroene planten verliezen periodiek wat blad, niet ieder blaadje wordt ten eeuwige dagen vastgehouden).
Aan natuurlijke neerslag kun je niet zoveel doen. Bemesten helpt bij het genoemde probleem niet en water geven is juist iets wat je nu niet moet doen.
Het blad dat geel is zal komende tijd van de struiken vallen. Kerslaurier heeft het vermogen om dan weer nieuw blad te vormen maar helemaal zeker is dat niet. Mocht er geen nieuw blad gevormd worden dan de struiken sterk terugsnoeien zodat die weer opnieuw gaan uitlopen.