menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Portugese laurier

Ga naar meest recente reactie

Micwou

Micwou

Vooraan in mijn tuin heb ik pas portugese laurier gepland.
Hier komen veel mensen met honden voorbij.
De honden doen hun kleine behoefte tegen mijn haagje.
Hebben jullie tips om dit aan te pakken.

Heb al eens tegen de mensen gezegd maar het haalt niets uit.

Iemand idee wat je best tussen planten kunt strooien zoals iets van geur waar honden niet tegen kunnen?

Struiken & Bomen

zondag 16 juni 2024 - 10:01
Tuinprins

Tuinprins

Twee draden prikkeldraad spannen, ben je het eerste er van af. Of je dan problemen krijgt met mensen in de buurt of het bevoegd gezag ('gevaarlijk!') zou ik niet weten.

In de handel zijn verschillende producten (korrelvorm) verkrijgbaar om honden te weren uit je tuin. Of die goed werken zou ik niet weten.

Ik heb eens gehoord dat kaneel strooien kan helpen om katten uit je tuin te houden. Is een poging waard om te kijken of dat ook bij honden werkt.

Gegroet, de tuinprins
zondag 16 juni 2024 - 10:16
Micwou

Micwou

Beste prikkeldraad kan best niet doen.

Verdere gevolgen zoals politie ga wel doen.
zondag 16 juni 2024 - 12:02
deHaan

DeHaan

Zet er een laag hekwerkje neer, ongeveer net zo hoog als je nu de planten heb.
zondag 16 juni 2024 - 13:37
LT

LT

Misschien een schrikdraadje spannen?
zondag 16 juni 2024 - 13:44
deHaan

DeHaan

Heb ik ook even aan zitten denken
zondag 16 juni 2024 - 14:07
Micwou

Micwou

Beste dit help niet kan portugese laurier tegen honden Pippi
zondag 16 juni 2024 - 14:55
leerling

Leerling

Iets dichter bij de straatkant een houten paaltje in de grond zetten, in de hoop dat dat het pispaaltje wordt en ze je haag verder met rust gaan laten.
zondag 16 juni 2024 - 15:40
Tuinprins

Tuinprins

Of hondenplas schadelijk is voor je Portugese laurier: als een hond er bij 25-30 graden tegenaan plast en de zon staat daar op te schijnen dan kan het blad schade oplopen.

Gegroet, de tuinprins
zondag 16 juni 2024 - 16:48
leerling

Leerling

PS, zo te zien heb je die plantjes wel heel dicht tegen de straat aangeplant.
Zo'n haag wordt zo'n 80 tot 90 cm breed, dus je zou minstens 40 cm van de rand moeten blijven. Iets meer is beter. De plant groeit snel en anders moet je er - bij wijze van spreken - met de snoeischaar gaan langs staan.

Als je iets meer ruimte laat aan de straatkant, zou je er een laag hekwerkje kunnen voorzetten, zoals DeHaan al voorstelde.
Als je dat te veel werk vindt, zou je, aan de uiteinden van de haag, tegen de straatkant, ook twee palen in de grond kunnen zetten en daar een aantal draden tegen spannen, zodat de honden niet bij je haag kunnen. (Prikkeldraad of schrikdraad zal waarschijnlijk een duidelijkere boodschap overbrengen, maar gewone afrasteringsdraad volstaat dan wel.) Die palen gaan dan waarschijnlijk wel pispalen worden, maar waarschijnlijk liever die palen dan je haag.

Of hondenplas schadelijk is, hangt ook van de hoeveelheid plas af.
zondag 16 juni 2024 - 19:01
Micwou

Micwou

Dank u wel
zondag 16 juni 2024 - 20:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).