menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijgenboom

Ga naar meest recente reactie

a.d.

A.d.

Hallo,

Kent er iemand wat van vijgenbomen?

Wij kochten een huis om te verbouwen, met een prachtige vijgenboom aan de voorgevel. Nu, de boom staat nogal dicht bij het huis, waardoor hij met z'n enorme omvang alle daglicht op het 1e verdiep weg neemt. Maar, het lijkt niet zo evident om deze boom te snoeien. Als ik het goed begrepen heb werd hij ooit tot knot gereduceerd, waardoor er nu veel takken oot staan die niet sterk genoeg zijn om zo groot te worden. Enfin, ik ken er niet veel van, dus op zoek naar een vijgenboom-kenner die mij kan vertellen of er nog iets van die boom te maken valt....

Foto in bijlage, kan er blijkbaar maar 1 bij zetten.

Struiken & Bomen

zondag 25 augustus 2024 - 16:49
WiPe

WiPe

Als je meer foto's wil posten, kun je op je eigen bericht antwoorden en voor iedere foto een nieuw antwoord geven. Op die manier kun je net zo veel foto's plaatsen als je zelf wil.
zondag 25 augustus 2024 - 19:23
a.d.

A.d.

Aha, dank voor de tip. Bij deze nog enkele fotos....

Struiken & Bomen

zondag 25 augustus 2024 - 20:27
a.d.

A.d.

En nog een

Struiken & Bomen

zondag 25 augustus 2024 - 20:28
Joukje Smeding

Joukje Smeding

Op YouTube het snoeien van vijgenboom. Er zit vast wel een tuinder uit nederland bij. En zitten er al vijgen in. Ik zie ze niet. Er zijn veel mogelijkheden in de zomer als hij al te groot wordt. Maar ook in de herfst.
zondag 25 augustus 2024 - 23:35
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).