Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wij hebben nu sinds mei 2022 een Perzische slaapboom. Hij groeit goed, krijgt meerdere takken, maar geen bloem. Dit voorjaar was heel nat, maar hij staat niet in het nat (het blijft daar niet nat). Hij staat er omringd door andere planten (lage struikjes, bodembedekker, hydrangea.
Eerst dachten we: hij moet nog goed wortelen. Dit voorjaar hebben we bemest. Wat kunnen we doen zodat er volgend jaar wél bloemen aan groeien? Ik las al ergens dat die liever echt apart staat, maar hoever moet die dan van andere planten staan?
Bemesting dwingt de boom om te investeren in lengtegroei waardoor bloei doorgaans nog langer op zich laat wachten. Ik zou met andere woorden niet bemesten, ook al omdat de soort dan gevoeliger wordt voor vorstschade. Naar mijn idee wordt er nog steeds veel te snel en veel te ondoordacht bemest om (vermeende) problemen op te lossen.