menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Perzische slaapboom bloeit niet

Ann & Bert

Ann & Bert

Wij hebben nu sinds mei 2022 een Perzische slaapboom. Hij groeit goed, krijgt meerdere takken, maar geen bloem. Dit voorjaar was heel nat, maar hij staat niet in het nat (het blijft daar niet nat). Hij staat er omringd door andere planten (lage struikjes, bodembedekker, hydrangea.

Eerst dachten we: hij moet nog goed wortelen. Dit voorjaar hebben we bemest. Wat kunnen we doen zodat er volgend jaar wél bloemen aan groeien? Ik las al ergens dat die liever echt apart staat, maar hoever moet die dan van andere planten staan?
maandag 9 september 2024 - 10:43
Zeus

Zeus

Mijn broer heeft 3 jaar moeten wachten op bloemen en dit jaar had hij er ook veel minder dus ligt mss wel aan de hoeveelheid regen
maandag 9 september 2024 - 14:22
WiPe

WiPe

Bemesting dwingt de boom om te investeren in lengtegroei waardoor bloei doorgaans nog langer op zich laat wachten. Ik zou met andere woorden niet bemesten, ook al omdat de soort dan gevoeliger wordt voor vorstschade. Naar mijn idee wordt er nog steeds veel te snel en veel te ondoordacht bemest om (vermeende) problemen op te lossen.
donderdag 12 september 2024 - 22:42
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).