menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ziekte bij leylandii

Ga naar meest recente reactie

reneeke

Reneeke

rond mijn tuin heb ik als afscheiding een leylandii haag, zo'n 15 jaar oud. Vorig jaar hadden twee, drie bomen verdorde takken, nu is de helft van de haag aangetast, de bomen worden helemaal bruin.
Naar ik gehoord heb zou het om een ziekte bij leylandii gaan, waar niets aan te doen is. Weet iemand hier meer over of heeft er iemand raad ?
maandag 4 juni 2007 - 14:15
Poohbeer

Poohbeer

Wel wij hebben net hetzelfde probleem en wij hebbben ook gehoord dat er niets meer aan te doen is . Ook bij onze buren hebben dat ze problemen .
Ik hoop dat er toch iemand ons kan bijstaan met wat raad
maandag 4 juni 2007 - 19:25
shewa

Shewa

Ik heb geen glazen bol , maar dit lijkt sterk op de problemen die wij gekend hebben .

Meerdere jaren stierven , altijd op dezelfde plaats een aantal coniferen , nieuwe geplant en na één à twee jaar gingen ze dood . Tot ik in een tuincentrum hoorde dat dit een " champignon " was , en de grond moest aangieten met " Alliette " , dit is een product tegen het afsterven van coniferen en heideachtigen ; Wij hebben dit gedaan en heb vandaag nog eens het product aangegoten , doe dit nog éénmaal per jaar uit voorzorg , daarna nagieten met water zodat het product in de grond dringt.

Ons werd toen gezegd dat we alle coniferen moesten aangieten omdat anders de anderen ook de ziekte konden krijgen.

Dit product hebben wij ook , met succes , toegepast op een laurierhaag en taxus .

Zie ook bij " Thuyahaag " van 15/05/2007.

Succes!
dinsdag 5 juni 2007 - 04:21
reneeke

Reneeke

heel erg bedankt voor je raad ! Helemaal zeker ben ik nog niet, omdat men me langs verschillende kanten vertelt dat er een ziekte onder de coniferen heerst, ik ga nog even rondhoren en als ik niets nieuws te weten kom zal ik dat produkt zeker halen
groetjes, renée
woensdag 6 juni 2007 - 01:37
tuinenfre

Tuinenfre

Er is inderdaad een ziekte bij de coniferen en bij buxus.
meer en meer moeten we sproeien.
het heeft toch wel een aantal oorzaken hoor.

Bij mij werden er een 12 tal probleem gevallen gemeld waarvan 1 vaste klant.
ik moet u zeggen dat na 1 jaar ik 9 hagen volledig heb gered.
weliswaar met intensieve behandeling.

Het is (bijna) nooit te laat !

* veel water geven
* de juist bemesting geregeld herhalen
* sproeien onderhogedruk met verschillende produkten
* spuiten van vitamines onder druk ( veel succes op klimop, buxus, ligusterum, prunus, taxus)
* bodeminjectie (50 cm diep)



Zeg nooit nooit !


succes.
Fré
dinsdag 26 februari 2008 - 23:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon