Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In de tuin kom ik veel lieveheersbeestjes tegen in de 'klassieke' kleur rood met zwarte stippen.
Er zitten ook zwarte met rode vlekken, en gele met zwarte stipjes. Zijn dat allemaal lieveheersbeestjes?
Ook als ze het niet zijn, mogen ze wat mij betreft rustig blijven, hoor!
[afbeelding verwijderd niet-https]
Deze zat decoratief te wezen op een lavendelbloem.
Bedankt voor je snelle en duidelijke antwoord! Zo leer ik elke dag weer dingen bij, en niet eens altijd
over planten... De Nederlandse naam is heel goed gekozen!
Weet jij toevallig ook hoe die zwarte lieveheersbeestjes heten? Ik zou het leuk vinden dat ook te weten.
Dat vind ik een buitengewone mooie foto........................het worden hier allemaal professionals
Heel scherp de eerste bloem en het lieveheersbeestje en de anderd bloemen op de achtergrond wazig...............klasse
Wederom bedankt voor je snelle reactie! Nu ben ik helemaal op de hoogte. Naast veel kennis over
planten beschik je ook over veel kennis over insecten. Behoorlijk veelzijdig dus!
@ Lysianthus:
Naast de planten is fotograferen ook een hobby van mijn man en mij. We wisselen nogal eens van
toestel, en hebben er nu een zonder macrolens. Dat is vervelend, maar met een 75-300 mm lens,
afstand nemen en maximaal inzoomen lukt het ook redelijk. Deze foto is daar een voorbeeld van.
Maar ik moet zeggen dat alle mooie foto's die ik hier op de site zie verschijnen zéker een inspiratiebron
vormen!
naar ik heb gehoord zijn deze lieveheersbeestjes uitheemse soorten die hier geraakt zijn via de bio industrie..en die langzaamaan onze inheemse soorten uitroeien...