menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Het kippenverhaal

SarahC

SarahC

Het kippenverhaal. Gevolg van een veel te groot hart voor beestjes!

03-09 Na lang wachten eindelijk 3 legkippen gehaald. Al dagen op voorhand hun hokje gemaakt, met legkotje, zitstok... en trots zitten kijken.
04-09 Plots een haan rijker. Beestje is bij ons achtergelaten en tja... meteen geadopteerd.
08-09 Kuikentjes. Slechts 4 eitjes komen uit. (maanden laten blijken het 3 hanen en 1 kip te zijn).
09-09 De biologische mama van de kuikentjes sterft.
11-09 We ontdekken een nest in het strohok. 12 eieren. En kunnen de trotse mama haar plezier niet ontzeggen.
12-09 Bijna Kerstkuikens (geb 29-11)! (in een speciaal winterverbleef, volledig omringt door stro)

Hmmm... van 3 kipjes naar 4 volwassen hanen, 3 volwassen hennen en 9 kuikens en dat in minder dan één jaar.
Ondertussen één van de jongvolwassen hanen geplaatst (bij iemand met 12 kippen, dus die is in de hemel beland). Nu zitten we nog met 3 kraaiende hanen. Waarschijnlijk komt iedereen smorgens op tijd uit bed nu

Ik heb een honderden foto's, maar ik vermoed dat ik er maar eentje mag zetten. Dus hier komen de schattige pluizebolletjes

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 31 januari 2010 - 14:36
jack1

Jack1

zo zie je maar als je4 eenmaal iets in je hart gesloten heb ....

leuk als je mischiens deel komt nemen

http://gekopkippen.forum-xl.nl/viewforum.php?f=48
zondag 31 januari 2010 - 16:33
SarahC

SarahC

In ons hart zitten ze zeker. De kipjes hebben wel geen naam. Het zijn allemaal onze "meisjes".
De oude haan heet Macho (is hij ook echt, maar wel met een peperkoeken hartje)
De jongvolwassen haantjes heten Chiep, Caramel, en Spikkel.

Spikkel zal wel nog naar een goede thuis moeten, net als de twee kuikentjes die haantjes zijn. Ik kan ze onmogelijk allemaal houden, want het is toch soms wat onrustig. Ze vechten niet hoor, maar kraaien om ter hardst en proberen toch één van de vrouwtjes te gemachtigen als Macho niet kijkt. Dus Macho is niet echt akkoord
Macho ziet er ook echt Macho uit, hij is echt betrouwbaar. Hij heeft grote sporen (zo'n 5 cm lang), maar hij stelt zich totaal niet dominant op naar mensen. De stalkat moet wel niet te dicht komen.
zondag 31 januari 2010 - 18:02
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).