menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

De smaragdgroene zomervlinder

celeste

Celeste

Als het buiten koeler wordt 's avonds zetten we onze deuren open om frisse lucht binnen te krijgen , daardoor krijgen we ook meteen het bezoek van nachtvlinders , ik heb er weer eentje gevonden eind juli en efkes nagekeken op het internet wat het zou kunnen zijn . Nu ben ik helemaal niet zeker of dit een smaragdgroene zomervlinder is want blijkbaar zijn die beestjes uiterst zeldzaam in ons land vandaar mijn vraag , is het die soort of een ander vlindertje

Allemaal Beestjes

zondag 4 augustus 2013 - 13:45
thijsdegraaf

Thijsdegraaf

De smaragdgroene zomervlinder (Chlorissa viridata) heeft een witte lijn over de vleugels lopen. Die mis ik hier.
Het lijkt me eerder een zomervlinder (Geometra papilionaria). Meestal zie je vlinders uit de familie spanners met uitgespreide vleugels. Op deze pagina van Waarneming zie je er een in de zelfde houding als de jouwe. http://waarneming.nl/soort/photos/8377?from=1980-01-01&to=2013-08-05&sex=&id_kleed=0&os=1&id_akt=0&licentie=0&only_rated=0&only_approved=0&type_foto=0&page=2

Groeten, Thijs
maandag 5 augustus 2013 - 12:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).