Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik was van plan gazonmatten te laten leggen maar zie nu dat ik met engerlingen in het gazon zit.
Per spadesteek vind ik er wel zeker 2 van ongeveer 1cm dik. Mijn vraag is: hoeveel Pychlorex per m2 moet ik uitstrooien? Kan ik Pychlorex ook oplossen in water en begieten? Hoe dikwijls moet ik de behandeling herhalen en wanneer zou ik de matten kunnen leggen?
Ik lees een 300 à 400 g per 100m2 uitstrooien. Maar zou ik het ook in water mogen oplossen? Ik
denk dan dat het beter en vlugger kan in de grond dringen?
Ik heb het gazon geverticuteerd en behandeld met Pychlorex (500 g uitgestrooid op 75 m2). Ik bewater het alle dagen in deze droge dagen. In maart 2016 ga ik dezelfde behandeling geven. Rond juli 2016 ga ik opnieuw Pychlorex strooien en liefst tegelijk matten leggen. Ik hoop tegen die tijd natuurlijk van de engerlingen verlost te zijn. In 2017 zou ik een laatste behandeling moeten geven. Heeft iemand op dit forum enige ervaring met zo'n engerlingenprobleem?