Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Welke houdingen voer je best wel en niet uit om na het tuinieren geen zere rug over te houden?
Ik ben nog jong en als ik enkele uurtjes in de tuin heb gewerkt, dan voel ik dat meteen in mijn rug. Gebruiken jullie speciale hulpmiddelen? Pauzes? ...
Wanner ge iets langer op dezelfde plaats vertoeft in de tuin zoals boontjes of dergelijke te oogsten of te wieden met de hand, een kniekussen gebruiken en op een of twee knieen zitten natuurlijk is zeer ontspannend voor de rug.
Als je moet snoeien of moet scheren ga dan zo dicht mogelijk bij de takken en als je er niet aan kan forceer je niet want ik heb dat gedaan en ik kan nie al een week niet werken door het zeer in mn rug.
insgelijk student, ik ben ook al een hele week tot de zetel en bed veroordeeld !!! Wat een grove fout was dat van degene die ons heeft gemaakt... de rug had toch een backup mogen hebben he !!!
Ondertussen kan ik alleen maar naar al het werk kijken en wachten tot ik er eens aan kan beginnen.
Normaal gezien let ik er wel op. Door je knieën gaan, op je hurken, steunen, en steeds proberen je rug recht te houden zou normaal gezien moeten volstaan. Maar zelfs dan heb je soms pech.
Eerder had ik dat ook wel. Maar door het regelmatig te doen en ook door het werk regelmatig af te wisselen kan ik nu wel zeggen, dat ik er geen last meer van heb. En bewgint het op te komen kun je ook op een knie gaan ziteen. Oefening baart kunst. Iemand die begint met hardlopen heeft ook spierpijn en pijn in de zij, maar door regelmatig te lopen gaat alles over (althans bij mij).
Mijn standje zeker niet proberen : ben vorige vrijdag uit n'een boom gevallen.
Mijn hoofd duikte zo'n vijf meter naar beneden, de rest volgde. Mijn hoofd brak drie dakpannen en voor de rest niets dan 7 verstuikte vingers ..... effe geluk gehad.
Mijn schuld dikken bult, ik had mijn kettingzaag van Alligator met twee handen vast en had geen derde hand bij om me vast te houden
Voor typen geen probleem : ik typ toch altijd met één vinger
Grutjes,
Bob
Ohhhh hier in Nederland mag je alleen met hoogwerker en kettingzaag in de boom. Niet op een ladder of zo!!. Toch maar goed, dat ze dergelijke regels hebben uitgevonden. Maar met een goede Engelbewaarder kom je ook een eind, zie je maar.
Thanks,
Bowie, Jo en Student.
De mensen zeggen dat het enige dat ik ervan overhou is dat ik alles twee keer zeg : Dat is niet waar, dat is niet waar ...
Bob