Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een vraag over citroen sap voor verjaging van straat katten ,die de behoefte doen in me voortuin .Is dit schadelijk voor me planten of weten jullie mischien iets anders .Even voor aller duidelijkheid ik heb zelf 3 katten dus ik ben GEEN katten hater of zo ,ik vind ze veel te lief alleen de katten van buiten poepen en plassen in me voortuin ,wie weet hier iets op ?
Citroen, catstop (even googlen), peper, tea tree oil, kattenschrik. Citroensap is niet schadelijk voor uw planten. Het gaat om wat druppels te strooien.
koffiedik uit filterzakjes tussen de planten strooien, citroenmelisse of kattekruid planten, kippen-of andere draad tussen de planten leggen zodat poeslief geen gaten kan maken
Als je met kattenkruid Nepeta bedoelt Vera, dit lokt de meeste katten juist! Ze gaan er in rollen en worden stoned van het eten van de blaadjes. Ruta graveolens (wijnruit) heeft een geur waar katten niet van houden (maar ik ook niet).
u hebt gelijk, ik had het niet duidelijk uitgelegd. mijn idee was eigenlijk de katten weg te lokken van de tuin door nepeta ergens te planten waar poezen geen schade kunnen aanrichten, misschien hebben ze dan minder interesse om tussen de andere planten te gaan wroeten.
citroenmelisse is dan weer het tegenovergestelde, van die geur houden ze niet.
Bedankt voor de goede tips want ik hou van katten heb er zelf drie maar poep ruimen dat ben ik goed zat ,dus luitjes tankxsssss voor de tips hier kan ik iets mee .
en voor ik het vergeet een gezond en goed 2008 gewenst