menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivenziekte

Ga naar meest recente reactie

duracell

Tekst aangepast

Duracell


Mijn druiven krijgen plekjes. (zie foto)
Enkel één van mijn vier stammen hebben dit echter.
Weet iemand wat ik moet doen? [afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 6 augustus 2006 - 14:10
Boerke

Tekst aangepast

Boerke

In het verleden hadden de druiven van mijn ouders ook een ziekte. Toen waren dat 'bobbeltjes' op de bladeren. Iemand heeft toen ons gezegd ;" Het beste wat je doet is er een beetje kippenbloed aangieten.Dat is voor veel ziektes goed bij een druivenlaar". Wij hadden dat toen gedaan en de bladeren die bijkwamen waren heel mooi en gaaf. Ik heb nu ook twee druivelaars staan en heb dit er ook al eens op toegepast en ik moet zeggen,het hielp . Dus mijn remedie;Een beetje kippenbloed aan de wortel,in een putje, gieten. Wie weet?
Ge moet nu niet al uw kippen daarvoor dooddoen hoor!!
zondag 6 augustus 2006 - 15:29
Victor44

Victor44

Welke vlekjes zijn het? als je eens een foto kan doorsturen met imageshack kan men het beter vergelijken. Bobbels op de bladeren dat is de galmijt,maar jij spreekt van vlekjes,dit is duidelijk iets anders. Misschien valse of echte meeldauw.
zondag 6 augustus 2006 - 21:44
duracell

Tekst aangepast

Duracell

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 7 augustus 2006 - 20:06
Victor44

Victor44

Er staat uitleg op vragen i.v.m.forum waar je foto's kan zetten via imageshack. Eens je de kneep weghebt is het een fluitje v.een cent.Heb het ook pas onlangs kunnen leren ,maar nu gaat het al heel wat beter.
maandag 7 augustus 2006 - 21:11
duracell

Tekst aangepast

Duracell

Kan er snel iemand helpen want de ziekte breid uit! ! ! En ik heb geen kippen! ! !
vrijdag 11 augustus 2006 - 15:44
Adrienne

Adrienne

O jee da's triest duracell,
Misschien je oproep ook eens plaatsen bij fruit.
Daar komen ook veel kenners.
gtjs adrienne
vrijdag 11 augustus 2006 - 18:13
Victor44

Victor44

Meeldauw ;waarschijnlijk is deze oogst verloren,maar je kan het wel nog tegenhouden ,de druiven die besmet zijn daar kan je niets meer tegen doen. Volgend jaar tijdig en regelmatig spuiten tegen meeldauw en valse meeldauw.Best is altijd alleen deze druiven te planten die ziekteresistent zijn.In de tuincentra vind je diverse middelen tegen deze soorten meeldauw.
vrijdag 11 augustus 2006 - 19:36
duracell

Duracell

Okee bedankt ga proberen om ze te sproeien misschien kan ik het tegenhouden.Je weet maar nooit want bovenaan hangen de mooiste exemplaren en zit nog maar halverwege!
zaterdag 12 augustus 2006 - 20:57
Boerke

Boerke

Als je nu nog sproeit,opletten hoe lang je er moet afblijven voor consumptie.Ik zie bij ons dat ze stilaan rijp worden. Dit hangt natuurlijk af van de soort.
zaterdag 19 augustus 2006 - 08:29
duracell

Duracell

Ja weet het maar die witte zijn nogal laat rijp,denk dat van der laan is of zoiets
Mijn blauwe zijn goe aan rijpen de merels hebben het ook al gezien!
zaterdag 19 augustus 2006 - 08:46
Kwest

Kwest

Hoi duracell, druiven een heleboel ziektes krijgen, ik had vroeger een serre met druiven, kan er van meespreken...
Aangezien jij je druifjes van dichtbij ziet kun je hier misschien de ziekte herkennen: http://members.lycos.nl/DKG/vakartikels/1999/vitis_ziekten.htm. en de bijhorende remedie toepassen.

maandag 21 augustus 2006 - 19:21
Boerke

Boerke

Awel Duracell,de merels bij ons hebben ook reeds de weg gevonden.
Ik had enkele trossen uitgedund om dikkere te krijgen. In de periode dat ze moesten dikken was het juist zo warm en weinig regen. Ik heb ze zelf water gegeven en bemest, zoals ieder jaar, maar dat is toch niet hetzelfde. Ik vind zelfs dat ze vorig jaar dikker waren en beter van smaak.
woensdag 30 augustus 2006 - 23:14

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon