menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mieren in gazon

Ga naar meest recente reactie

vaneske

Vaneske

Dit weekend zijn wij tot de vaststelling gekomen dat er hopen rode mieren in ons gazon vertoeven. Omdat wij 1 kleuter en 2 poezen hebben, zijn wij op zoek naar een biologisch middel om deze diertjes te verdelgen. Kan iemand ons tips geven ?
zondag 19 april 2009 - 12:10
Rita1960

Rita1960

Vaneske,

sorry voor de late beantwoording, maar van harte welkom op dit forum

voor wat betreft de katten zijn de mieren geen probleem.
Voor de kleuter kan het een probleem worden als 't ie in 't gras gaat zitten.
Van eerder weet ik nog wel hoe het voelde als je in zo'n hoopje ging zitten. au,au,
maar daar heb ik snel van geleerd, ik ging er gewoon niet meer in zitten tenzij op een plaid of zeildoek. En zo kan/kon ieder zijn leventje leven zonder al dat gif.
en er werd in vrede met elkaar geleefd.

groetjes,

Rita
woensdag 22 april 2009 - 18:34
LauraK

LauraK

Een goed werkend (huis)middeltje is poedersuiker gemengd met gistkorreltjes, in
gelijke delen gemengd. Uiteraard alleen te gebruiken als de grond droog is en er
geen regen voorspeld is. De mieren eten van de gist (omdat het naar de suiker
smaakt) en gaan eraan dood. Absoluut niet schadelijk voor mens en dier, en ik heb
hier de ervaring dat het ook echt goed werkt.

Groeten van Laura.
dinsdag 28 april 2009 - 11:15
chatoela

Chatoela

Heb geen tips, sorry. Vraag me wel af of mieren schadelijk zijn voor planten, bij mij in de tuin ook al een aantal nesten gevonden.
als ze niet schadelijk zijn mogen ze blijven.....zoniet....

groeten,
karin
dinsdag 28 april 2009 - 13:31
hannibal

Hannibal

Ga naar Google en tik mieren in. Informatie genoeg of zie ook:

www.milieuadvieswinkel.be/index.php/03.02.02

Ik denk dat ze ook hun nut hebben in de natuur: alleen als ze binnen zitten of weer eens de voegen van mijn terras uithalen zal ik een pot met gist en suiker zetten. En dan maak ik wel dat er geen vogels bijkunnen.

Als je in België naar tv programma's over tuinen kijkt is het precies of we kunnen geen tuin meer hebben zonder een grote kast vol verdelgingsmiddelen. Kijk je naar BBC daar is het net andersom. Wie betaald die programma's hier in België?

[url=http://www.funpagina.eu][afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 29 april 2009 - 07:37
LauraK

LauraK

Mieren verdelg ik zelf alleen maar als ik er overlast van heb (lees: als ze mijn huis
binnen komen met zijn allen). Verderop in de tuin mogen ze lekker hun gang gaan.
Mijn katten hebben er overigens helemaal geen last van.

Maar ik kan me voorstellen dat als je kindje op het gras speelt, je grenzen toch
net even iets anders liggen.

Groeten van Laura.
woensdag 29 april 2009 - 09:24
vaneske

Vaneske

Dag Laura,

En die gistkorrels, zijn dat speciale korrels of gewone gist die je verkorrelt ? Dat lijkt me anders wel een middeltje om uit te proberen.
Voor mijn katten zijn die mieren ook zo geen probleem hoor, heb gewoon schrik dat mijn zoontje eens middenin zo'n nest gaat zitten...

Groetjes,

Vanessa
zaterdag 2 mei 2009 - 17:49
LauraK

LauraK

Hallo Vanessa,

Die gistkorrels zijn inderdaad die gedroogde korreltjes, die hier in Nederland gewoon in de supermarkt te koop zijn, op de afdeling bakproducten.

Je kan het mengsel van poedersuiker en gist het beste gebruiken als het droog
weer is, en ook een tijdje droog zal blijven, anders spoelt alles meteen weg.

Het is een middeltje dat onschuldig is voor mensen en huisdieren, anders zou ik
het niet aanraden, met het oog op je zoontje en je katten.

Groeten van Laura.
zondag 3 mei 2009 - 15:54
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).