menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Meiklokjes zo snel mogelijk wegkrijgen

vijverke

Vijverke

Door reorganisatie van de tuin zou ik binnen de week een 3-tal vierkante meter meiklokjes ( met blijvend effect) moeten wegkrijgen.
Die meiklokjes staan op 50 cm à 1 m van haagbeuk.

Hoé kan ik die klokjes het bést wegkrijgen ?
Er komen tegels op stabilisé op die plaats en ik vrees dat woekerende meiklokjes wel eens een negatieve uitwerking zouden hebben op het terras later.
zondag 18 april 2010 - 13:42
Kater

Kater

Als de vereiste is "binnen een week", dan denk ik dat je ze enkel kan uitgraven...
Resten van wortelstokjes mogen gerust onder de stabilisé blijven zitten.
Zonder licht/lucht/water zullen ze niet doorheen de stabilisé terugkomen.

De wortelstokken van de resterende meilklokjes rond de verharding kunnen inderdaad de randen van de stabilisé aantasten (in de poriën van de schuine rand). Ze gaan echter niet diep en zijn niet zwaar agressief.
Ofwel jaarlijks afsteken - ofwel een boordje voorzien (rubber, plastic, betonboord, etc...) - persoonlijk kies ik voor het afsteken.
zondag 18 april 2010 - 20:56
vijverke

Vijverke

Dankwel voor de reactie !
(én het hart onder de riem ! )
Ik was al bezig met het uitsteken, toen iemand me vertelde dat uitsteken alleen niet zou volstaan omdat meiklokjes hardnekkig zijn.
Ik ga dus gewoon door met uitsteken en verzamelen van zoveel mogelijk wortelstokjes....tja....is niet zo'n leuk werkje...
maandag 19 april 2010 - 06:49
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).