menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haagbeuk verplanten

Ga naar meest recente reactie

fran

Fran

Ik heb haagbeuk uitgedaan met de spade... dus de wortels doorgedaan.
Nu heb ik de haagbeuk opnieuw in de grond gedaan...
Moet je nu nog meststoffen geven zodat de wortels die afgestoken zijn opnieuw zouden groeien OF moet ik daar niets aan doen?

Als je wortels van haagbeuk afgestoken hebt, komen deze wortels dan gemakkelijk terug?

Bedankt
dinsdag 16 november 2010 - 23:56
Annold

Annold

Hallo,

Deze tijd van het jaar is een goede tijd om te verplanten. De wortels van de haagbeuk zullen gemakkelijk weer aangroeien. Het lijkt mij het verstandigst om niet meer te bemesten, de boom doet in deze tijd van het jaar niet veel meer. Je kan dan het beste in het voorjaar bemesten.

Annold
woensdag 17 november 2010 - 15:06
Greenkeper

Greenkeper

Best niet meer bemesten. Wat wel goed is, is een bodemverberteraar in het plantgat aanbrengen om de wortels een goed milieu te bezorgen voor de nieuwe ontwikkeling. Soort planthumus... verschillende mogelijkheden in tuincentra's te vinden.
woensdag 17 november 2010 - 22:37
fran

Fran

Bedankt... ik zal dan niet meer bemesten!

Zou ik water moeten geven in het begin of maakt dit ook niet meer uit?

woensdag 17 november 2010 - 22:46
Polplastron

Polplastron

Met het weer van de afgelopen dagen/weken lijkt veel water geven mij niet echt nodig. Natuurlijk moet je wel wat "aanwateren" direct na het aanplanten.

I.p.v. de bodemverbeterende middelen uit de handel, kan je ook gewoon compost in het plantgat aanbrengen of nadien als toplaag. Vaak is compost goedkoper dan de merkproducten als bv. Vivimus en de werking is eigenlijk maar hetzelfde.

Groeten,

Pol
donderdag 18 november 2010 - 08:42
fran

Fran

We hebben klei grond dus geen water nadien toevoegen...

Bedankt
donderdag 18 november 2010 - 14:03
Greenkeper

Greenkeper

Aan Polpastron, vergelijk Vivimus toch maar niet met compost, als we dan toch merken gaan noemen. Vivimus ben je zeker van de samenstelling het product. Compost is niet allemaak goede compost. Dus als het compost wordt, mij goed, maar kies dan voor goede compost, dwz van een bekende firma die aan groenverwerking doet op de juiste manier. Toch niet onbelangrijk.
donderdag 18 november 2010 - 22:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).