menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lattenrooster

dummy2

Dummy2

beste forumleden,
Graag zou ik een lattenrooster voor tegen de tuinmuur willen maken.
(3x 3m²)
Maar in plaats van al die latjes apart met een borstel te impregneren wat ook maar oppervlakkig is, had ik gedacht om een pvc buis met stop te vullen met deze latjes en dan op te vullen met inpregneermiddel , dit zou de latjes de kans geven het middel op te zuigen en dus een grotere levensduur te hebben.
Is dit idee te doen of zijn er bezwaren tegen deze manier.
Dank u
Dummy

Allerlei Vragen ivm de Tuin

woensdag 7 september 2022 - 12:10
Tuinprins

Tuinprins

Dat zal gaan maar ik weet niet hoelang het duurt alvorens zo'n latje zich heeft volgezogen met impregneermiddel.

Een kennis van mij heeft in een ver verleden weleens weidepalen zelf geÏmpregneerd met carboleum. Bij de smid een holle ijzeren buis op een grondplaat laten lassen (waterdicht!) en die gevuld met carboleum. Daarna de onbehandelde paal er in. Hij liet die paal dan 1 week in de carboleum staan. Duurde een hele tijd voor hij er 20 had gedaan.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 7 september 2022 - 15:51
dummy2

Dummy2

bedankt tuinprins,
Het zal dan ook wel werken met inpregneemiddel ,Carbolineum kan ik niet gebruiken omdat het nadien overschilderbaar moet zijn.
In zo een buis kunnen vele latjes samen en de tijd speelt geen rol omdat ik ze pas volgend jaar nodig heb. Mijn Borderrollen drenk ik ook eerst in een emmer met carbolineum.
Groeten
dummy2
donderdag 8 september 2022 - 08:58
PeterC

PeterC

Ik denk niet of dat zal werken. Dat impregneren verloopt normaal onder hoge druk.
Maar je kan zo een lattenrooster ook van houten latjes maken die je al geïmpregneerd aankoopt, of je kan een rek maken met metalen latjes en dan dat rek laten poederlakken.
In ons vorige huis hadden we een tuinafsluiting tussen de voortuin en de achtertuin met een metalen hek dat ik bleekblauw had laten poederlakken. Daar komt niets meer aan.
donderdag 8 september 2022 - 20:59

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon