menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Agapanthus krijgt in september 2e bloei

Ga naar meest recente reactie

Lilian

Lilian

Vandaag zag ik tot mijn verbazing dat de agapanthus zijn 2e bloei krijgt in september.
Drie bloemknopjes zijn er al te zien, ik dacht dat ze maar een keer bloemen krijgen

groetjes lilian

[afbeelding verwijderd niet-https]'/>
woensdag 12 september 2007 - 19:55
rialle

Rialle

Nou Lilian, dan bof jij maar!

Groetjes Rialle
woensdag 12 september 2007 - 21:04
Jeannette1

Jeannette1

Ja Lilian, dat is dan zeker een surprice, net als de envelop, die ik van je mocht ontvangen!!!

Ik wens je nog veel suc6 en hoop, dat ze echt goed uitkomen!

Bedankt voor jouw zaadjes Lilian, hopelijk krijg ik volgend jaar net zo veel suc6 als jij hebt.

Nogmaals bedankt, Jeannette
woensdag 12 september 2007 - 21:14
annis

Annis

Nou dat is zeker boffen. Bij mij toch geen tweede bloei, jammer.
donderdag 13 september 2007 - 08:43
Tessaria

Tessaria

Hallo allemaal,
Ik ben Ria, hartstikke gek van alles, nou ja, bijna alles, wat er bloeit en groeit. Ik ben hier nieuw, en moet bekennen, dat ik nog niet eens een tuintje heb. Ik heb een terras van ongeveer 30 vierkante meter, 5 hoog, hoop snel te verhuizen naar een huisje met een echte tuin.(dat is ook de reden, dat ik bijna niets aan mijn terras doe) Mijn boekenkast is gevuld met vele maandbladen over bloemen en planten, boeken daarover heb ik ook genoeg. Ze zijn al wat ouder, maar tuinieren blijft nieuw! Voorlopig moet ik me dus even tevreden stellen met schrijven over mijn grote hobby.
Tuin-groetjes, Ria.
donderdag 13 september 2007 - 10:15
Tessaria

Tessaria

Sorry, hier is Ria weer.
Ik zie, dat ik ineens tussen de Agapanthus ben beland. Dat was niet zozeer m'n bedoeling, maar ik denk wel, dat het te laat is voor de bloemknoppen die nu nog in de Agapanthus komen. Ze moeten veel warmte hebben hè? Hierover wel een andere vraag, want berichten spreken elkaar tegen: Moet deze plant juist in een nauwere pot staan voor meer bloemen, of volgen we beter de natuur, en geven de plant alle ruimte? Ik twijfelde nooit, voor mij was volle grond altijd de beste keus, maar nu staat de Agapanthus in een pot te pruilen en toen hoorde ik ook pas van de tegenstrijdige berichten.
Tuin-groetjes, Ria.
donderdag 13 september 2007 - 10:39
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ria, vanaf deze plaats wens ik je van harte welkom op dit Schitterende, Fijne, Knotsgekke, maar Geweldig, Gezellige en Leerzame TuinadvisForum!!!

Hopelijk heb je jezelf ook al opgegeven voor de GRATIS nieuwsbrief van ons aller Kurt!

Ook het Tuinboekje van Kurt is geweldig interessant en vind je daar vele en vele antwoorden op je eventuele vragen!

Vergeet ook niet om deel te nemen A.U.B. aan de gezellige en enorm leerzame Quiz op dit Tuinadvies.be

Hopelijk kun jij ook een beetje tegen plagen, want dat doen (wij) dames nog wel eens onder elkaar, maar dan alleen bij de topic "Tuinbabbel".

Dat je maar lang op dit Gezellige, Fijne en Leerzame Forum mag blijven!

Groetjes, Jeannette
donderdag 13 september 2007 - 11:25
Tessaria

Tessaria

Hallo Jeannette,
Dank je wel voor je welkom!
Ik doe al een poosje mee met de quiz maar ik was nog geen lid. Maar je kunt er maar beter bij horen.
Helaas ben ik een pc-sufferd, ik ben vanmorgen met de nodige moeite lid geworden. Ik haal naam, code en wachtwoord door elkaar, en dat gaf natuurlijk problemen, maar het is me gelukt. Zelfs een fotootje! (Vraag me niet, dat nog eens te doen, haha)
Oefening baart kunst, niet alleen in de tuin, zullen we maar zeggen.
donderdag 13 september 2007 - 11:42
annis

Annis

Hallo Tessaria welkom op dit zeer leerrijke en leuke forum. Wat de Agapanthus betreft niet in een te krappe pot.
donderdag 13 september 2007 - 12:47
Tessaria

Tessaria

Dank je wel, Annis.
Leuk zinnetje schrijf je: zonder verbeelding geen tuin.
Slaat helemaal op mij.
Tuingroetjes, Ria.
Sorry dat het zo kort moet zijn, want ik moet Tessa, de hond uitlaten.
donderdag 13 september 2007 - 16:16
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ria, om iets te onthouden, naam, code etc. hoef je geen ICT-mens te zijn hoor!!!

Uiteindelijk zijn wij allemaal amateurs!

Alleen is de een iets bijdehanter dan de ander.

Zo is er een dame op dit Forum, die Lat van haar achternaam heet , die kan HELE MOOIE foto's maken, van wie zij dit geleerd heeft???????????????????????????

Alle geheid op een stokje Ria, mocht je ergens hulp bij nodig hebben, er zijn vele lieve Forummers/sters die zeker OVERAL mee willen helpen.

Zelf ben ik nog iets te jong om veel te kunnen, pas 72 jaar, kan het beter nu zeggen dan dat je er later toch achter komt

Nogmaals welkom en erg veel suc6 en plezier op dit Forum gewenst!

Groetjes, Jeannette
donderdag 13 september 2007 - 19:25
Tessaria

Tessaria

Goede morgen Jeannette,
Ja, ik ben een amateur. Bovendien lig ik door een chronische ziekte en leeftijd (53) wat achter op de jeugd met de pc. Maar het belangrijkste in het leven is, te ondervinden, dat er nog zoveel leuks overblijft, dat je het niet eens allemaal kunt uitvoeren. Misschien zijn het andere dingen dan je eens gewenst had, maar zogauw je er de lol inziet, gaat het weer goed.
Doei, Ria.
vrijdag 14 september 2007 - 10:07
rialle

Tekst aangepast

Rialle

Hallo Ria,

Hier een berichtje van een andere amateur
Allereerst welkom op dit gezellige leerzame forum.

Ik ben pas lid van mei, maar wat ik allemaal al geleerd heb in die tijd............!!
En niet alleen op tuingebied . Soms lijkt het wel een cursus "leer uw computer kennen".
Het is zoals Jeannette schrijft, je wordt hier overal mee geholpen .

Ik hoop voor je dat je snel een huisje met tuin vind zodat het niet bij verbeelding hoeft te blijven!

Groetjes Rialle
vrijdag 14 september 2007 - 12:54
lisa

Lisa

Hallo Ria,
welkom op dit mooie forum ,ik heb ook in het begin veel moeten leeren
en nog niet uit geleert,

groetjes lisa
vrijdag 14 september 2007 - 13:59
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ria, het is zoals Rialle zegt!!!

Hopelijk heb je snel een huisje met een tuintje!!!

Maar..... zorg dan wel, dat je koffie en thee kunt zetten, want wij allen zijn NATNEKKEN!!!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 14 september 2007 - 14:04
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Hallo Ria,

Welkom op dit forum, ik kan al de reacties maar beamen, zelf ben ik lid van begin september en mijn ventje moet mij tegenhouden hahahah erg verslavend hoor!!!
Als Jeanette ' 72' het kan moet jij het ook kunnen hahahh.......... oefenen maar.
Om ergens niet zomaar tussen te vallen , zoals je zegt, kan je een nieuwe topic starten.
Groetjes
Lysianthus
vrijdag 14 september 2007 - 16:42
minouke

Minouke

WELKOM !!! RIA op dit forum

Tuinbabbel is zowat ons babbelhoekje , waar er veel gelachen en geplaagd word of weetjes verteld worden, het enige dat je hier wel moet doen is zelf koffie zetten

En als je computerproblemen hebt of met foto's plaatsen dan kunt ge ook bij "vragen ivm met het forum" daar staan al interessante topics over, ook moogt ge daar testen en je zult zien bijna op de min ... sec wordt ge al geholpen

vrijdag 14 september 2007 - 17:14
corrielat

Corrielat

Tessaria,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Ik hoop dat je net als ik zoveel plezier mag beleven op dit super goede forum....dat het een verslaving gaat worden

vrijdag 14 september 2007 - 18:37
corrielat

Corrielat

Sorry sorry Lilian, we dwalen af,
vrijdag 14 september 2007 - 18:38
minouke

Minouke

Ja wat was de vraag weer ... eeeeeuuuh aja over de agapanthus zijn 2de bloei ne vree optimist zeg ik daarop. de zomer is voor volgend jaar!

Corrie, je bent een artieste zeg, ik vind het oprecht mooooi!
vrijdag 14 september 2007 - 20:26
corrielat

Tekst aangepast

Corrielat

Het was niet zo artistiek hoor, gewoon van internet gehaald en met jou!!!!!!Photfiltre een lijstje om gedaan, kan jij ook he
vrijdag 14 september 2007 - 21:03
Lilian

Lilian

Sorry sorry Lilian, we dwalen af,

wat een 2e bloei van de agapanthus al teweeg kan brengen
gezellig!

groetjes lilian
vrijdag 14 september 2007 - 21:49
Jeannette1

Jeannette1

Zo zie je Lilian, wij zijn bijna allemaal present bij jouw Agapanthus!!!

Buiten je interessante vraag, waar wij dus weer allemaal iets aan hebben en iets van leren, is en blijft het erg gezellig.

Helaas is ons aller Adrienne er nog steeds niet bij en An heb ik ook al een poosje gemist.

Hopelijk valt de operatie van Adrienne haar duim mee en is alles al weer voorbij voor de winter begint!!!

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!!!

Groetjes, Jeannette
vrijdag 14 september 2007 - 23:40
Tessaria

Tessaria

Hallo allemaal,
Het is bijna niet meer bij te houden, zoveel welkomstberichtjes! Daarom doe ik het maar zo, voor allemaal: erg bedankt en goed weekend gewenst.
Ik ga nog even naar de camping, en morgen wordt Sanne, mijn kleindochter 5 jaar.
Tot gauw, tuingroetjes, Ria.
zaterdag 15 september 2007 - 20:52
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ria, vast Gefeliciteerd met je kleindochter Sanne!

OOk een fijn weekend op de camping gewenst!

Groetjes, Jeannette
zaterdag 15 september 2007 - 21:01
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).