0 Ik heb ook altijd wat
▼ Ga naar meest recente reactie
Cetinel
bah,ik loop de deur plat bij de dokter!
mijn rug das een probleem,mijn elleboog: nog zoiets,dan heb ik een pijnlijke springvinger,artrose in de knieen....
maar de laatste weken werd stappen echt vreselijk pijnlijk! ik liep maar wat te zwalpen..
en kraken en doen dat mijn gewrichten deden,bij elke stap een pijnscheut van jewelste in (vooral) mijn linkerhiel...
tegen mijn goesting toch maar weer naar de dokter,onderzoeken, rontgenfotos en vandaag terug voor de uitslag: in beide voeten een ferme hielspoor....
moet verwijderd worden,maar tegenwoordig doen ze dat niet meer operatief,maar met een shockwave apparaat
uitslag van mijn cholesteroltest krijg ik binnen een paar dagen.....
ik voel me een wandelende apotheek op den duur want moet nog medicatie nemen met betrekking tot mijn borstontsteking tijdje terug,nu ook voor mijn voeten en dan nog voor mijn gehavende kraakbeen tussen mijn knieschijven,verder moet de test duidelijk maken of ik nog medicatie nodig heb voor mijn cholesterol(hoop van niet)
bah ik ben nog maar 40 maar mijn lichaam denkt dat ik er 80 ben......
vrijdag 4 juli 2008 - 13:07
Printemps
hallo
ik heb bijna hetzelfde
we kunnen misschien gaan samen wonen
golfellebogen,pijn in de nek en tussen schouders
pijn waar vingers aan de hand staan
zere voet(nasleep van gebroken enkel)ook dik been en voet ervan
zere ribben
int ziekenhuis is volgens mij elke keer dat ik kom het apparaat stuk ofzo
want ze vinden nooit iets
de dokter geeft volgens mij steed placebo spuitjes en pillekes
want niets helpt en voel geen enkel verschil
en ben ook maar 42jaar
mvg
an
vrijdag 4 juli 2008 - 13:16
Eniavaswen
Hoi hoi,
Da's hier de ziekenboeg van het tuinforum?
Ik had de laatste tijd heel erg veel last van een geblokkeerde nek en schouders, last bij het slikken, gezwollen klieren en heel erg veel moe. (Da zijn de schadelijke gevolgen van 2 kleine kindjes waar je elke nacht voor moet opstaan)
Vorige week voor het eerst accupunctuur geprobeerd en ik moet zeggen, het heeft me goed gedaan.
Nu nog mijn prutskes overtuigen om door te slapen en dan voel ik me hopelijk snel als herboren.
vrijdag 4 juli 2008 - 13:33
Detuinenindemen
Ach Cetinel wat naar. Kun je nog wel in de tuin bezig zijn? Ik wens je veel sterkte! Groeten Martje
vrijdag 4 juli 2008 - 16:44
Tekst aangepast
Matabish
maar Cetinel toch, wat sneu!!! Ook zo zielig voor An en Karen!
De meesten hier hebben ook wel van alles maar die zijn meestal, zoals ik, al een stukje ouder.
Maar zó jong??? Da's èrg!... Heb jij je krachten niet een beetje overschat de laatste tijd, sedert die brand, met die dubbele tuin en dat nieuwe huis?
Probeer nu maar een beetje stillekesaan te doen en wat méér te genieten van je tuin. Die raakt volgend jaar ook wel af! Trouwens, met wàt zou jij je anders bezig houden volgend jaar?[afbeelding verwijderd niet-https]
Hartelijke groetjes,
Matabish.
vrijdag 4 juli 2008 - 16:59
Cetinel
nee maar ik doe het toch
alleen zie ik dus veel meer wat er gedaan moet worden dan wat al gedaan is,thuis of in de tuin.....
het vervelendste is gewoon wel willen maar niet kunnen
vrijdag 4 juli 2008 - 17:21
Cetinel
onder het gedacht: 2 halve maken 1 hele
tjee jij hebt het ook erg te verduren....
pfff sterkte en beterschap voor ons allen dan maar........(waar is de tijd dat ik uren touwtje sprong,of overal op en in klom
)
vrijdag 4 juli 2008 - 17:26
Printemps
hallo
en dan nog de dagelijkse beslommeringen
rekeningen enzo
alles da duurder wordt
en ook nog dat ze mijn terras niet willen/kunnen komen leggen
eerst zeggen ze eind mei/begin juni
dan komen ze zeggen,we komen op 21juni
dan telefon,kan niet dorgaan,groot werk moet af zijn,bla bla bla
dan 28juni ook niks
nu dit moment ben ik aant wachten op telefonneke of het nu morge kan
(denk dat het weer niks wordt)
maar ondertussen staat alles aan de kant en op een hoop
een chaos tot en met
en ik maar wachten
mvg
an
vrijdag 4 juli 2008 - 17:46
Linderic
Hallo Cetinel en An,
Jaja........endan zeggen ze dat het leven begint bij 40..................ze vergeten er wel bij te zeggen dat het aftakelen is zeg ik er altijd bij!!!!!
Ikzelf ben 45 en soms denk ik" ben ik dan zo'n kriepke dat vlug ergens pijn heeft"maar ik ben nu dus blij dat er meer 40+ers zijn met allemaal kwaaltjes
Gelukkig ben ik nogal positief ingesteld en dat scheelt een stuk maar het valt niet altijd mee om met die kwaaltjes te leven!
prettig weekend groetjes Linda
vrijdag 4 juli 2008 - 19:04
Cetinel
jaja ! der zijn der meer met allemaal kwalen,maar of dat nu zo goed is
@ ann,straks is het bouwverlof......
ik hoop het niet,maar grote kans dat ze voor het verlof nie meer komen.
en dat alles duurder word! amai nie!!
en zeker nu da we bouwen.....tis de laatste maanden echt wel tellen hoor hier,maar daar hebben de kinderen niet altijd begrip voor.
dus zijn we "arm" volgens hen,omdat ze niet elke dag een ijsje krijgen en niet elk speelgoed dat ze willen(kregen ze vroeger ook niet steeds hoor,maar u moet ik veel vaker nee zeggen en nu is het inderdaad wegens niet genoeg geld)
gelukkig weten ze niet wat arm zijn is........
vrijdag 4 juli 2008 - 19:27
LauraK
Het zit jullie beslist niet mee, dames, en ik wil jullie dan ook veel beterschap en sterkte toewensen.
Het begint met van die kleine kwaaltjes, waarvan je denkt dat ze vanzelf wel weer weg zullen gaan,
net als ze gekomen zijn, maar dat gebeurt helaas niet al te vaak. Ik ben zelf 46, en herken die dingen
maar al te goed...
Nogmaals veel beterschap voor iedereen die het nodig heeft!
Warme groeten van Laura.
vrijdag 4 juli 2008 - 19:34
Jose47
Hoi Cetinel,
Ik kan er van meepraten, bij mij is het ook al bezig van mijn 39ste.. 'k ben er nu 48 en heb er wel mee leren 'leven'.....met al die kwalen die maar niet weg willen gaan ....
Probeer te kijken naar wat je nog wel kan en niet naar wat je niet meer kunt......niet altijd even gemakkelijk maar toch probeer ik het. Ik heb nogal veel rugproblemen maar als ik dan op de rugsite ben en zie dat er zelfs jonge mensen van rond de 20 jaar bij zijn, dan mag ik ergens nog van geluk spreken ..... 40 was niet oud , maar toch .....
Sterkte en er komen wel weer betere dagen ... kop op.
Groetjes
Josée
vrijdag 4 juli 2008 - 19:48
Cetinel
tja de rug inderdaad......begon bij mij een goede 13-14 jaar geleden...ook voor mijn dertigste dus...
volgens mij heeft mijn ma mij maar met afvalstukken opgebouwd in haar lijf.......
vrijdag 4 juli 2008 - 19:50
Jose47
Dat zegt mijn dochter ook altijd, zij heeft al last van haar rug vanaf haar 24ste .... dus als dat met de generaties zo verder moet worden ze er alsmaar jonger op ....
Mijn zus is 9 jaar ouder dan ik, zij had geen krullend haar en nog vele mindere dingen aan haar lichaam, haha zei ze dan altijd 'ik moest dat van ons moeder voor jou laten liggen' ..... en ik zeg dan altijd maar 'ik moest het met de overschot doen' (want ik ben de jongste ....)
Groetjes
Josée
vrijdag 4 juli 2008 - 19:56
Tekst aangepast
Tine
Lieve mensen, oud worden is soms een pretje en vaak ook niet. Ik wacht ook op een oproep van de pijnkliniek en hoop dat ik dan eindelijk enigszis van al die pijnen verlost ben.Bij mij begonnen de problemen ook op mijn 40 ste en ik ben nu 66. (heel veel is door eigen schuld om eerlijk te zijn)
Tine
vrijdag 4 juli 2008 - 19:56
Jose47
Hoi Tine,
nee ouder worden is niet altijd een pretje, ik heb héél veel beperkingen maar toch vind ik dat er nog altijd ergere dingen zijn zoals de ziekte met de grote K.....
Ik kan niet zeggen dat mijn rugproblemen door mijn eigen schuld zijn , bij mij is het erfelijkheidskwestie en een verzwakking van de wervelboog (niet te vermijden ......) ....
Ik hoop voor jou dat je baat hebt bij je pijnnbehandeling .....
Josée
vrijdag 4 juli 2008 - 20:00
Kerstkind
Hoihoi lieve tuinforummers,
voor allen die zich niet lekker voelen en met een of ander
kwaal(tje) te kampen hebben:
[afbeelding verwijderd niet-https]
Van harte beterschap gewenst
Doe asjeblief rustig aan en probeer te luisteren naar je lichaam.
groetjes José
vrijdag 4 juli 2008 - 22:45
Summerspookje
!!!!!!!!!!?????????????? wat een ellende zeg!!!!!maar aub , ondanks jullie pijnen en ongemakken, blijf possitief he!!ge zult allemaal wel zeggen of denken , die is gemakkelijk, maar let er eens op , als ge dikwijls zegt ,ik heb hier pijn of daar, dan zal die pijn dubbel zo erg zijn , maar als ge kunt denken , het zal beteren , dan voelt ge die pijn minder , want ge houd u met van alles bezig, het probleem blijft natuurlijk, stukken en brokken worden daardoor niet aan elkaar gezet , maar als de pijn al wat weg is,en al die tegenslagen , die ik lees , dat komt allemaal goed , even zitten ,diep ademen , en weet dan na de magere jaren komen de vette, en waar een venster word gesloten , gaat een grote deur open, dus zeker niet wanhopen , inplaats van te denken ,die mannen zullen zeker niet komen , of dat zal zeker weer niet gedaan worden, denk dan eens in de plaats ( alles komt nu goed , of die mannen komen nu op tijd )het helpt , en ik zie dat elke dag, ik zet alle negatieve gedachten om in possitieve, en ge kunt me nu wel voor een gekke of rare aanzien , maar elke dag sta ik op met de gedachten ( vandaag word het een heerlijke dag, en alles is nu ok )en dat is zo ook , denk niet dat ik nu geen problemen op te lossen heb, maar door possitief te denken ,vind ik steeds het antwoord
dus geef nooit op he, laat de moed niet zakken
gr. annie
zaterdag 5 juli 2008 - 12:05
Printemps
awel vroeger had ik ook last van mijn rug
nu eigenlijk niet meer
denk dat de pijn verschoven is naar men nek,ribben,1hand en ellebogen
mvg
an
zaterdag 5 juli 2008 - 12:20
Printemps
aan Cetinel
juist telefon gekregen
hij komt volgende zaterdag of in de week erna zeker
is mij beloofd
dus hij gaat komen in het bouwverlof
die persoon zal misschien liever ski-en zeker of gaat later verlof nemen zeker
mvg
an
PS ben al aan het aftellen
zaterdag 5 juli 2008 - 13:00
Cetinel
ja annie,ik ben zelf ook een positief ingesteld persoon,maar af en toe zit ik er ook wel eens dooreen....
vandaag dus voor de zessen opgestaan met nekpijn(rechterkant) die doorstraalt naar hoofd arm en schouders en nu na pittenkussen en zo nog niks geen sikkepit beter,mijn hoofd draaien lukt niet en hoofd rechtop houden ook niet,lijkt wel of mijn hoofd veel te zwaar om dragen is voor mijn nek,dan is het soms moeilijk om positief te blijven.
maar ik doe mijn best!!
zaterdag 5 juli 2008 - 14:20
Annis
Nee het valt niet altijd mee. Zelf heb ik geen gezondheids problemen maar mijn man heeft al twee maal een rughernia gehad. Daardoor is het altijd oppassen met het zware werk in de tuin. Het zware tuinwerk doe ik dan meestal maar met mate en niet teveel achter elkaar.
Ik wens jullie alle van Harte Beterschap.
zaterdag 5 juli 2008 - 19:12
Vera2
kop op mensen. AUW!!!! sorry ben effe weg, KRAAAAAMP!!!
zaterdag 12 juli 2008 - 08:43
Cetinel
je lijkt mij wel
disndag heb ik een afspraak met de dokter voor het "vergruizen" van mijn hielsporen,ziekenkas komt niet tussen blijkbaar.
op mijn vraag waarom niet? kreeg ik te horen: zit niet in het pakket.....
ben ik daar voor verzekerd zeg ik...ja maar we hebben een geweldige verzekering die heel veel dekt hoor,alleen dit dus niet
nou ja,zal 111 euro kosten per beurt en zal keer of drie moeten......als ik er daarna vanaf ben ben ik wel content.
hier schijnt (nu toch weer even) de zon,dus humeur is wel weer okee...
zaterdag 12 juli 2008 - 10:04
Summerspookje
kop op hoor , laat je niet hangen he , het komt allemaal wel goed, straks loop je als een veulen rond je huis
en heb je dat ook weer vergeten
annie
zaterdag 12 juli 2008 - 11:39
Printemps
hallo Cetinel
voor dat hielspoor bestaan er ook een soort van inlegzooltjes
er is in het midden van de hiel een gat en dat zou verlichting brengen
je moet die dan in uw schoenen kleven
ik moest die gaan kopen voor mijne ex die had een kort en lang been
hij moest er dan maar 1 gebruiken en het rondje erin laten
is te koop in een ziekekas winkel waar ze ook speciale schoenen en andere hulpmiddelen verkopen
denk te koop op de grote markt aan 'Het woord'
ben niet zeker ga eens horen want toen ik ze kocht woonde ik in de buurt van Lier
mvg
an
zaterdag 12 juli 2008 - 13:22
Cetinel
ja weet ik,maar ik heb al zolen voor mijn platvoeten(ja die hb ik ook,net zoals o benen)
kan moeilijk 2zolen tegeljk aandoen he,bovendien hangt het er ook vanaf hoe erg het is en als er iets is dat je definitiever kan helpen..........
zaterdag 12 juli 2008 - 15:07
zaterdag 12 juli 2008 - 15:25
zaterdag 12 juli 2008 - 19:16
Tekst aangepast
Rita1960
Hallo Dames,
Mijn opa zaliger zei altijd: "Krakende wagens lopen het langst" en
"Zolang je je lichaam nog verneemt 's morgens vroeg leef je nog"
en hier houd ik mij toch maar aan vast
groetjes,
Rita
( En hij had toch gelijk!) Sterkte toegewenst!
zaterdag 12 juli 2008 - 19:35
Jose47
Juist Rita, dit is ook een mooi gedicht van Toon Hermans:
Dit moet je eens lezen
als je iets niet zint
of als een dag wat belazerd begint
hoe zou je het vinden
- ik dacht niet zo fijn -
als die dag helemaal niet begonnen zou zijn...
Groetjes
Josée
zaterdag 12 juli 2008 - 21:08
Summerspookje
ik sluit me aan bij rita en joséé
cetinel,
met alles wat ge daar opnoemt, het is inderdaad een hele boterham, maar dan weet ge het toch goed te verbergen he, ge ziet maar , het leed en mankementen staan niet op het gezicht te lezen ,ge loopt er niet mee te koop , alhoewel het er is , dat noem ik pas sterk zijn , en als ik het mag zeggen ,dat is alléén toch maar een eigenschap van vrouwen , niet klagen maar dragen ,
en ik hoop geen enkele man op de tenen getrapt te hebben ,
want uitzonderingen bevestigen die regel
veel sterkte cetinel , en allen die met ernstige kwalen te maken hebben
gr
annie
zondag 13 juli 2008 - 11:07
Cetinel
ach ,ge schiet er ook niks mee op door constant te jammeren he,als ik elke dag moet opsommen wat er die dag pijn doet,dan blijf ik bezig,maar soms komt alles beetje tesamen en dan is er die druppel....
maar goed,ik wacht af voor morgen,
zeg an,zijn ze ondertussen geweest voor je terras??
maandag 14 juli 2008 - 10:58
Printemps
Cetinel
ze zijn vanmorgen on 07.15 begonnen
ze zijn met 3man en het schiet al aardig op
de meeste stenen(aziatische blauwe steen) liggen er al
nu nog zagen en stukken inleggen en aantrillen
ben al zeer tevreden
mvg
an
maandag 14 juli 2008 - 12:03
maandag 14 juli 2008 - 12:11
Semperfi
Hey, Cetinel, dat was effe geleden !!
Mooi om nog wat van je te horen, spijtig dat het om gezondheidsredenenen gaat.
All the Best my friend
Bob
maandag 14 juli 2008 - 19:52
Summerspookje
hey sloeberkes , eigenlijk kreeg je toch waar je om vroeg , als ge het prachtige gedicht leest,vroeg kracht ,kreeg moeilijkheden, zo kon je de kracht gebruiken ze op te lossen
vroeg wijsheid,kreeg problemen,zo kon je wijsheid gebruiken die ook op te lossen
vroeg moed, kreeg gevaar,zo kreeg je de moed het gevaar tegen te gaan
vroeg steun, kreeg kansen , zo kon je kiezen welke steun er goed voor je was
inderdaad een steun voor de lappenmandertjes, geef nooit op , het lukt wel
gr
annie
maandag 14 juli 2008 - 21:38
Printemps
hallo
voor Cetinel
om 16u. was het klaar
ik heb al tegen mijne man gezegd dat ik wel een laptopke zou kunnen gebruiken
om buiten op het terras te tuinadviezen