menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Een vos met buit

Ga naar meest recente reactie

kaje

Tekst aangepast

Kaje

Toen ik vanochtend uit het slaapkamerraam naar het weiland keek viel mijn blik op een naderende vos die iets met zich mee sleepte, en dat was beslist geen gemakkelijke klus.

Om naar zijn burcht te gaan in het bos moet hij altijd een plank over de sloot oversteken, vlak achter onze tuin, en dat moment heb ik getracht vast te leggen vanuit het slaapkamerraam, met een 80-200 lens, niet bijster scherp geworden, maar zo'n uniek moment laat zich nu eenmaal niet regisseren of wachten totdat ik eindelijk een statief had opgesteld en een geschikte compositie had bepaald.

Schitterend gezicht overigens in een vroege grijze ochtend

Ben wel benieuwd of iemand kan herkennen om wat voor prooi het hier gaat.

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 24 augustus 2008 - 13:19
lentemode

Tekst aangepast

Lentemode

[afbeelding verwijderd niet-https]

Je hebt hem nu echt wel betrapt, Kaja !
De vogel is wel onherkenbaar, hé...

Schitterend onderwerp, mooi foto !

Groetjes,
Mia
zondag 24 augustus 2008 - 13:25
annis

Annis

Een prachtige foto een opname die je niet gauw tegenkomt. Volgens mij is zijn prooi een of andere grote vogelsoort maar welke?
zondag 24 augustus 2008 - 13:28
Jose47

Tekst aangepast

Jose47

[afbeelding verwijderd niet-https]
Je bent werkelijk getuige geweest van iets prachtigs, zo te zien woon je ook op een hele mooie plaats.

Ik vermoed dat het een roofvogel is, dus is dit misschien wel de omgekeerde wereld ......en ben je dus getuige geweest van iets unieks....

Groetjes
Josée
zondag 24 augustus 2008 - 14:24
bluumke

Bluumke

Prachtige foto van iets wat natuur heet. Jammer voor de prooi.
Hier in de omgeving sneuvelen ook regelmatig (jonge) kuikens, eendjes en kippen.
Niemand heeft er ooit een kunnen betrappen.

gr Bluumke
zondag 24 augustus 2008 - 15:16
Matabish

Tekst aangepast

Matabish

kaje, dit is werkelijk een indrukwekkende foto van een prachtig natuurmoment...zó uit het leven gegrepen!!
Mooi toch dat er mensen zijn die naar hun fotoapparaat grijpen inplaats van naar een geweer!!
'Lijkt me een grote zwarte haan te zijn met een vuurrode kam??...Toch zo geen zwarte wilde eend met die rood/witte kop?? Het is in ieder geval een hapje voor een paar dagen.

Groetjes,
Matabish.
zondag 24 augustus 2008 - 15:31
Merel

Merel

Wauwwww.... prachtige foto Kaje, wat een uniek plaatje, denk zelf aan een blauwe reiger. Je zal maar staan turen om een visje te verschalken en onverhoeds langs achter gepakt worden door Reintje! Wat een verhaal achter deze foto, genieten! Behalve voor de reiger natuurlijk

Merel
zondag 24 augustus 2008 - 15:51
Rita1960

Rita1960

Hallo Kaje,

Mooie opname, zo zie je ze bijna niet. De prooi zou wel eens een meerkoet of een bleshoen kunnen zijn, mede gelet op de grootte van de vos zelf.

groetjes,

Rita
zondag 24 augustus 2008 - 18:42
JovanDreumel

Tekst aangepast

JovanDreumel

Zo te zien is het de RAAF. De kaas was op !!!
zondag 24 augustus 2008 - 19:31
LauraK

LauraK

Wat een schitterende foto! En al helemaal omdat de vos volledig omgeven is door water. Echt een foto
om in te sturen voor een fotowedstrijd!

En wat de vogel betreft: ik sluit me aan bij Jo; het lijkt mij ook een raaf.
Mijn zus heeft een kippenhok met rond de 40 kippen, en helaas is er een vos die dat inmiddels ook
weet... Hoe ze het ook beveiligt, de vos weet er steeds weer binnen te dringen, en richt dan een ware
slachtpartij aan. Eerst worden er heel veel kippen doodgebeten, en dan pas maakt de vos zijn keus...
Het zijn sluwe dieren, maar met een sterk moordenaarsinstinct!

Groeten van Laura.
maandag 25 augustus 2008 - 07:59
Jose47

Jose47

Hoi Laura, zoals je zegt, deze foto zou zeker moeten meedoen aan een wedstrijd.

Groetjes
Josée
maandag 25 augustus 2008 - 08:20
JovanDreumel

JovanDreumel

Zo'n foto zou iedereen willen maken, prachtige opname.

Maar een reiger? Dat zou niet slim zijn, want die zijn zo mager. Dit lijkt me een mals boutje.
maandag 25 augustus 2008 - 08:39
vera2

Vera2

zeer unieke foto.
spijtig genoeg vangt een vos met jongen niet alleen uit honger maar om haar kroost te leren jagen.
in zo'n hol kunnen een tiental kadavers liggen rotten. ik heb ooit zelfs een dode kat half in de ingang van zo'n hol getrokken zien liggen.
dit slachtoffer lijkt mij ook een vogel.
maandag 25 augustus 2008 - 09:50
Angelo

Angelo

mij lijkt het een muskuseend, gezien de grote en de zwarte kleur.

wat is het lange deel langs de vos zijn voorste poot? zou dat de nek met de kop kunne zijn?

als ik me niet vergis zie ik ook dikke poten


prachtige foto trouwens


dinsdag 26 augustus 2008 - 00:12
monique251

Tekst aangepast

Monique251

Wat een schitterende foto! En wat een tegenwoordigheid van geest om direct je fototoestel te pakken!
Ik denk dat er iemand een hoen kwijt is. Jammer voor de eigenaar ervan maar als hij/zij de foto ziet zou hij/zij het de vos bijna vergeven. Denk dat menig natuurfotograaf de foto graag zelf zou hebben gemaakt.
Groet, Monique
dinsdag 26 augustus 2008 - 09:12
ulanka

Ulanka

Hallo Kaje
Prachtig tafereel , wakker worden en zoiets meemaken , mooie foto , zeker een prijs waard !
Ik dacht dat het een gans of een muskuseend moest zijn, gezien de lange hals en de kop die zo naar beneden hangt naast de vos zijn voorpoot . Heb de foto eens vergroot om beter te zien . In ieder geval, die vos zal een paar dagen geen honger meer gehad hebben !

@ Merel , wat een kleurrijke fantazie , een reiger die langs achteren gepakt wordt door Reintje !

groetjes

Ulanka
dinsdag 26 augustus 2008 - 09:37
an

An

het is werkelijk een schitterende foto net als of hij uit een boek komt een foto om super trots op te zijn .
het zullen weinig mensen zijn die je na kunnen doen ,je hebt het echt getroffen dat je het zag en dat je je camera in de buurt had liggen,
zou hem zeker de eerste prijs geven als je met een wedstrijd mee deed.
echt een super foto.
zelf dacht ik gelijk aan een haan achtig soort vanwege die rode kam of zo,of sik wat onder zijn bekk hangt van een kip/haanachtig soort ,
maar het kan ook een zwarte eend zijn .
maar wat mij aan het denken zet is dat die vleugels eigelijk best lang zijn.
dinsdag 26 augustus 2008 - 10:05
summerspookje

Summerspookje

een prachtige foto, ik denk ook een vogel ,maar ja ,dat is nogal vaag gezegd he, dat kan vanalles zijn , moet ge toch eens inzenden hoor, maakt vast een kans om te winnen ,of toch bij de prijzen te zijn ,
en ja ,de beestjes moeten ook eten he,

groetjes

summer
dinsdag 26 augustus 2008 - 11:47
Merel

Tekst aangepast

Merel




Ik dacht dat het een gans of een muskuseend moest zijn, gezien de lange hals en de kop die zo naar beneden hangt naast de vos zijn voorpoot . Heb de foto eens vergroot om beter te zien

@ Merel , wat een kleurrijke fantazie , een reiger die langs achteren gepakt wordt door Reintje !

groetjes

Ulanka


ik heb hem ook uitvergroot en blijf bij mijn mening het rode is volgens mij iets "bloederig" in het spiegelbeeld in't water kan je mooi de lange hals en kop met bek zien, als je goed kijkt zie je zelfs een oogje! Alleen de poten zijn niet te vinden, Reintje zal wel zo slim geweest zijn om die der eerst af te bijte zodat de sukkelaar ni meer kon gaan lopen!


Merel
woensdag 27 augustus 2008 - 04:28
Karintje

Karintje

Prachtige foto, Kaje

De wonderen der natuur, zo gaat dat hé!

Goed van je om 's morgensvroeg al zo allert te zijn en dit plaatje te schieten!!

Toppie

Grtz,
Karin
woensdag 27 augustus 2008 - 10:36
kaje

Kaje

Allen bedankt voor alle complimenten en aardige opmerkingen.
De natuur is een bron van indrukken en verbazing, niet alleen in je eigen tuin, maar ook daarbuiten.

De tuin, fotografie en de natuur er om heen zijn mijn grootste hobby, en als de het de natuur behaagt om zich zo voor mijn lens te manifesteren dan ben ik een gelukkig mens.
woensdag 27 augustus 2008 - 19:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon