Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Een reeks berkenbomen bij de buur zorgt voor veel vallende blaadjes en zaden in onze groententuin. Vooral sla en porei hangen elk jaar vol. Zou het aanbrengen van een vliesdoek over de groententuin een oplossing zijn, kan dat gewoon over de planten gelegd worden? Of wat kan je nog hiertegen doen?
groeten Piet
Maar die mazen zijn te groot, die laten die kleine gele blaadjes en zaadjes door, en die zetten zich vast op de blaadjes en in de oksels. Sla moet minstens 5 keer wassen, de porei heeft tussen de stengel en bladeren overal van dat bruin zitten. Het moet iets zijn zoals een glasgordijn.
Ik verzamel elk najaar afgevallen bladeren met de grasmaaier en strooi ze tussen de prei. Dat maakt dat ik zelfs bij vriesweer probleemloos prei kan oogsten. Ik zou blij zijn als die bladeren vanzelf tussen mijn prei belanden.
Er is wel een groot verschil tussen bladeren strooien als winterdek, of vruchtjes en zaadjes van bijv. berken te vermijden als alles nog moet groeien.
De zaadjes van de berk vliegen zelfs, via een openstaand raam, in de kieren van de pc, zelf ondervonden.