Meestal ben ik het met jullie eens, maar nu moet ik toch even m'n ding kwijt. Er zijn best stadskinderen die interesse hebben in de natuur. Zelf ben ik geboren en getogen in Antwerpen en heb er steeds gewoond. Het feit dat kinderen niet weten wat een tortelduif is of nog nooit een eekhoorn hebben gezien zegt meer over hun ouders dan over over die kinderen.
Als wij vroeger gingen wandelen was ik een krak in het spotten van wild-life. Mijn ouders vertelden me dan steeds welk beestje ik zag, hoewel zij ook echte stadsmensen zijn.
Dit geef ik ook mijn eigen kinderen mee.
Wij hebben het geluk hier in de stad een tuintje te hebben met een koppeltje Turkse tortels en af en toe een specht op bezoek. Eekhoorns zitten er in het park om de hoek, Je moet er alleen maar aandacht voor hebben.
Op 'den buiten' wonen moet inderdaad zalig zijn, zo midden in het groen. Bedenk wel dat als iedereen de stad ontvlucht om dat te doen er niet veel 'buiten' en groen zal overblijven.
Met het feit dat de foto's van Hugo mooi zijn en dat alles er prachtig uitziet ben ik het natuurlijk wel eens.
wellemieke.