9 Een nieuw vriendje
▼ Ga naar meest recente reactie
Tekst aangepast
Minouke
Ik ben een nieuw vriendje (Bowie) gaan halen in het asiel, een puppy van 6 maanden. Hij was graatmager en afgrijselijk geknipt.
Nu 4 weken later herken je hem niet meer, verdikt en met krulletjes
Kim onze bordercollie was er ook content mee.
Ik ben hem nu vanalles aan het leren en dat gaat erg vlot, de zondag gaan we dan samen naar de hondenschool en dat vind hij reuze plezierig, zoals een kind in een pretpark
Ik ben nu aan het overwegen om als vrijwillige te gaan helpen in het dierenasiel want ze hebben handen tekort daar, en vooral om de dieren het toch zo aangenaam mogelijk te maken. Dat kan vanalles zijn zoals wandelen, verzorgen en voederen, hok kuisen... ik zie dat echt zitten, gezonder en nuttiger dan voor de Pc zitten
.
Zo ben ik hem gaan halen:
dinsdag 26 oktober 2021 - 14:16
dinsdag 26 oktober 2021 - 14:17
Minouke
o ja, het is een grote middenslagpoedel, momenteel 45cm schofhoogte.
Deze foto komt van het internet en dat is een beetje het model dat hij geknipt zal worden.
dinsdag 26 oktober 2021 - 14:20
dinsdag 26 oktober 2021 - 14:46
dinsdag 26 oktober 2021 - 17:33
Sophora
Wie zet toch zo een mooie hond in een asiel. Zou het niet over mijn hart krijgen.
dinsdag 26 oktober 2021 - 18:55
dinsdag 26 oktober 2021 - 19:26
Tekst aangepast
Minouke
Bedankt allemaal, ja hij is ontzettend lief en plezierig, doet ons alle dagen lachen met al zijn streken
Ja Sophora, onbegrijpelijk hé, al wat ik weet is dat een jong meisje de ganse dag moest gaan werken en hij alleen thuis zat en zo mager hij was met te weinig eten.
Maar het is al een hele andere hond geworden die in alles plezier heeft, daar zal ik zeker voor zorgen dat hij gelukkig is
dinsdag 26 oktober 2021 - 19:40
dinsdag 26 oktober 2021 - 22:52
Petrus 53
Prachtige poedel en een goed thuis zie ik wel
Veel liefde en plezier er mee
vrijdag 29 oktober 2021 - 11:16
Minouke
Merciekes, 't is een plezant hondje die graag geknuffeld wordt.
zaterdag 30 oktober 2021 - 10:46
maandag 8 november 2021 - 21:43
Minouke
Bedankt Tiss, 't is ne numero zoals wij hier zeggen en hij verandert met de dag.
dinsdag 9 november 2021 - 07:14
dinsdag 9 november 2021 - 08:33
Sophora
Wat moet die gelukkig zijn in zo een grote speeltuin.
dinsdag 9 november 2021 - 10:00
Minouke
ik moet hem zo een 2 tot 3 keer per week afspoelen
Het liefst zit hij te rommelen in de composthoop (alleen tuinafval),kunt ge het u voorstellen hoe hij er dan uitziet
Gelukkig gaat hij graag in bad.
dinsdag 9 november 2021 - 14:13
Tiss
Wat een lief snoetje heeft ie toch. Zelfs na zo'n modderbad, kan je er toch niet kwaad op zijn.
dinsdag 9 november 2021 - 22:04
Minouke
nee, effekes wel maar 't is zo een schatje.
woensdag 10 november 2021 - 10:12
Esem
Als ik me niet vergis worden ze ook wel de prins genoemd, en dit in verband met de hoogte van de poedel.
En deze is wel met zijn gat in de boter gevallen ,zeggen wij hier in het antwerpse,
Zelf heb ik ook een katje gered van de hongerdood.
Was achter gelaten in een bos, heb hem,(wat het is een kater)
in huis genomen laten schippe en zijn mannelijkheid is weg genomen, en is nu een pracht van een kater, is zo lief en dankbaar, en dat voel je echt wel aan hem.
stuur later no wel een foto door. Of, toch nog eentje gevonden
Gr Esem
vrijdag 26 november 2021 - 20:08
Minouke
Wat een mooi katje Eddy, zoals hij daar ligt wilt hij zeggen .... goh ik kan het niet beter hebben dan hier.
Ik heb dat nog gehoord dat de middenslagpoedel een prins genoemd wordt
maar hij is zo wild dat hij een verrekte rug heeft. We zijn deze morgen naar de DA geweest, sinds eergisteren loopt hij met een hoge rug. Een prik in de rug en pillekes voor een week zouden moeten helpen.
zaterdag 27 november 2021 - 13:24
zaterdag 27 november 2021 - 19:10
Minouke
Bedankt Lou, dat moet zoiets zijn als een lumbago.
zondag 28 november 2021 - 05:53
zondag 28 november 2021 - 12:20
Esem
Idd. Chantal
Hij is van landloper naar koning gebombardeerd.
Is een echt genieterke.
Eddy*.
donderdag 2 december 2021 - 17:31
donderdag 2 december 2021 - 19:22
Minouke
en mijn Bowieke is weer genezen OEF! 't is nu weer een brok energie
vrijdag 3 december 2021 - 05:46
Charlotje
Wat een goed bericht op de vroege vrijdagochtend!!!!
Proficiat!!
Knuffel van
vrijdag 3 december 2021 - 07:48
vrijdag 3 december 2021 - 08:54
Esem
Met zo een moedertje, en zoveel zorgen, dan is dat toch normaal dat hij er bovenop komt. Geniet er nog maar van, t'is een schatje.
Gr Eddy ????????????
vrijdag 3 december 2021 - 10:33
Minouke
Dierenliefhebbers verstaan mekaar hé
en je hebt er zo plezier van. Ik ben voor het ogenblik aan het lachen met hem. Kim is te oud om nog te spelen en ligt te slapen, Bowie probeert dan wat leven in te krijgen met in hare rug te happen, ga dan tenslotte op haar liggen
en ja dat lukt, ze vertrekt naar een ander kussen
vrijdag 3 december 2021 - 10:51
zondag 13 februari 2022 - 09:53
zondag 13 februari 2022 - 09:56
zondag 13 februari 2022 - 13:43
Sophora
Wat hebben we toch aan de hand met onze dieren.
Drie katten, allemaal door mijn kleindochter binnengebracht. De oudste ziet maar uit een oog. Gevolg van een gevecht. Is al enkele jaren geleden maar heeft er een slecht karakter aan overgehouden .
De tweede plast in huis. Niets aan te doen. De derde kon een maand geleden niet meer plassen. Gelukkig heb ik het gezien, ze deed raar. Drie dagen bij de dierenarts.
Maar als ze s'avonds op mijn schoot kruipen en lustig spinnen , ga dan vergeef ik hun onhebbelijkheden.
sophora
zondag 13 februari 2022 - 15:10
Minouke
ja soms denk ik ook zo Sophora
de eerste weken moest ik 2 keer 's nachts opstaan, in de kou met hem naar buiten tot hij zijn ding gedaan had en 's morgens nog de eventuele ongelukjes opruimen. Gelukkig is dat al voorbij... oef. Maar we kunnen ze niet missen hé
Poezen heb ik niet meer maar heb nog plezier met die van de buren die soms nog eens passeren en om een aaitje vragen.
zondag 13 februari 2022 - 15:26
Tekst aangepast
Tiss
Eender wat met 4 pootjes,, als ze tegen je aan komen liggen of om een snoepje bedelen,,, dan smelt je hart als dierenvriend... wat zouden we zijn zonder die beestjes
en Bowie is al zo groot geworden met al zijn krulletjes
zondag 13 februari 2022 - 17:27
\n\n
Beschikbaar in de webshop..
Voeg een reactie toe