menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Foto maken van uil

Ga naar meest recente reactie

Ernas

Ernas

Hallo allemaal,
Ik zie hier regelmatig de prachtigste foto's verschijnen, en daarom durf ik om raad te vragen :
al enige tijd vliegt er regelmatig een grote uil over ons huis en onze tuin. Het is dan valavond, en het dier is dan nog zeer goed te zien. Het is dus helemaal niet donker (niet zoals bij het verschijnen van vleermuizen). Ik zou hiervan een foto willen maken, en daarom graag wat raad.
Ik heb als fototoestel een Pentax ESPIO 140V, en dacht aan volgende instellingen :
scherpte op oneindig,
flits aan,
instellen op panoramabeeld
lens zover mogelijk uitgetrokken.
Wat denken jullie .? Zou ik hiermee een goede foto kunnen maken ?

Dank bij voorbaat,
Erna
woensdag 13 juni 2007 - 00:07
Esem

Esem

Is het een uil in de vlucht die je wil fotograferen?
Of zit hij ergens op een tak
Je toestel ken ik niet maar het zou kunnen lukken.
Maar makkelijk zal het alvast niet zijn om deze goed op de foto te krijgen.
Esem
woensdag 13 juni 2007 - 02:46
Ernas

Ernas

Hallo Esem,
Het is een uil in de vlucht, dus best wel moeilijk om een foto te maken. Vorig jaar was hij er ook al, en dan is hij eens geland in een spar. Gisteren zat ik dus klaar met mijn fototoestel in de hand, maar hij is niet komen opdagen...ik denk dat ik veel 'chance' zal moeten hebben om een fotootje te maken..
Dank voor je antwoord,
Erna
woensdag 13 juni 2007 - 16:14
Esem

Esem

Ja Ernas
Natuurfotografie houd niet alleen in om een foto te maken van, hier nu de uil, maar er komt ook heel veel geduld aan te pas.
Ook hier bij mij duurt het soms uren voor ik een degelijke opname kan maken van een vogel of ander dier.
En ik maak dan nog eens alle foto's van op een statief om alle bewegingsonscherpte te vermijden.
Dus geduld en veel oefenen.
Gr Esem
Ik maak wel mijn foto's met een semi proficioneel toestel met wisselbare lezen.
En dan nog lukt het niet altijd om de juiste foto te maken.
woensdag 13 juni 2007 - 17:14
Ernas

Ernas

Hallo Esem,
Dank voor je antwoord. Tja, een goed toestel is natuurlijk alles, en vooral veel geduld. Mijn toestel heb ik geerfd van mijn vader, het is dus geen digitaal, maar wel nog eentje met filmrolletjes, die je dan ook nog moet laten ontwikkelen, dus weet je pas enkele weken later of de foto's goed (of niet goed) zijn.
Uw foto's zijn in ieder geval prachtig !
De uil heb ik ook niet meer gezien, maar die komt wel terug. Eergisteren heb ik dan het eerste kolibrievlindertje gezien, ben blij dat ze terug zijn...
Beste groeten,
Erna
vrijdag 15 juni 2007 - 16:16
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).