Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hugo het is een prachtig park zo dicht bij de essentie van het leven...dat kan alleen maar goed zijn
voor lichaam en geest . Denk daar nu nog een hele groep kleinkinderen bij en het plaatje is compleet.
(de schommels staan al klaar zie ik...)
Grtjs,ines
Hugo
dat was wel een leuke verassing , ons kleinkind zat op mijn schoot en zijn oogjes straalden toen die muziek aanging, nog te klein om mij tendans te vragen, maar hij vond het leuk dat was duidelijk en zo heb ik hem ook even uit een minder aangenaam uurtje kunnen halen (je zou voor minder met zo'n warmte)
Ines, da speel en klimrek staat daar al van toen Sigrid geboren is en de anderen nog klein waren,, daar heeft pa uren op versleten, maar of opa daar ook nog uren gaat op verslijten????????? nog niets in't zicht dat er zou kunnen op wijzen;;
ja Nigella, en nu maar steeds opnieuw: oma zet dat muziekske nog eens op....
Hugo hij kan dat nu nog nietvragen aangezien hij nog maar bijna 8 maand is, maar met de energie die hij nu al ten toon spreidt , zou dat wel eens kunnen als hij kan spreken
Wat een prachtige, grote tuin
Ik word helemaal jaloers als ik zo'n grote tuinen zie... Dat was ook mijn droom zo'n tuin met grote bomen die het zicht op de buren afschermen (als er buren zijn tenminste), veel plaats, veel schaduw voor mooie bos-en schaduwplanten enz.
Maar ja, tegenwoordig is zoiets niet meer betaalbaar en ik zou het trouwens niet kunnen onderhouden. Met mijn slechte gezondheid heb ik al moeite met mijn tuintje van 580 m2. Maar die droom blijft hé
die bomen hoeven het zicht van de buren niet af te schermen hoor, catgarden, mijn dichtste gebuur woont 300m van mij;;mijn bos is 2,5 ha (heb dat zo'n 20 jaar geleden aan een schappelijk prijsje kunnen kopen), dat van mijn buur 4.5 en aan de achterkant ligt zo'n 14 ha waarvan ik niet weet wie de eigenaars zijn (volledig verwildert) en aan de voorkant, langswaar ik binnenkom via een certitudeweg is landerij van een boer daar in de buurt;; als deze mais zaait zit ik volledig ingesloten;; en jaloers hoef je daar niet op te zijn hoor: een kleine tuin heeft ook zijn charmes, niet? wat ik op je website heb gezien is ook niet mis en daar zullen waarschijnlijk ook al heel wat uurtjes zijn aan opgegaan
Ik ben jaloers, maar niet in slechte zin hoor... niet afgunstig. Ik ben blij voor iedereen die zijn droom kon waarmaken en een grote tuin heeft die landelijk gelegen is. Ik vind het alleen jammer dat ik die droom nooit zal kunnen waarmaken. Ik heb al zoveel moeten opgeven door ziek te zijn zoals sociaal leven, werk, hobby's, dromen... Gelukkig kan ik nog in mijn tuin werken, want zonder tuinieren zou ik niet kunnen leven.
Een kleine tuin heeft inderdaad zijn charmes en ik kan hem onderhouden, das ook iets.
Maar soms zou ik wel liever ergens wonen zonder buren Maar alles die een beetje afgelegen was, was niet betaalbaar voor ons. Ik was al blij dat we dit huis konden kopen met een stuk grond van bijna 600 m2 want veel kavels zijn tegenwoordig nog geen 400 m2.
ja, Catgarden, dat is inderdaad nu niet meer betaalbaar...ne mens moet nadien ook nog kunnen leven, he. en zoals je zegt, als je hetgene je hebt kunt onderhouden, is ook belangrijk, he.
onze tuin in groter uitgevallen, aankoop dateert van bijna 20 jaar geleden, en dan is het voor ons kwestie van hem beetje onderhoudsvriendelijk te maken,
laten we er van genieten, en samen met de foto's hier kunnen we van veel tuinen genieten, he.
Martine