Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb sinds een par jaar een vervelend en agressief onkruid in de tuin gekregen. Het kruipt overal tussen. Hoe kan ik het best te lijf gaan? ( zie foto)
Probeer zoveel mogenlijk plant en wortels te verwijderen uit je grond.
Elke keer er iets doorkomt direkt verwijderen.
Op plaatsen waar je niet bij kunt rustig eraan trekken zodat er toch een stuk wortel aankomt.
Na een tijdje kun je niet anders dan er van verlost te graken
Als je te lang wacht met verwijderen gaat het zaad vormen, het zaad springt bij de minste aanraking alle kanten op, dus op tijd erbij wezen is mijn advies, het zal nooit helemaal weg zijn in een jaar, dus....blijven herhalen
Ik heb deze ook gehad en heb hiervoor toch met een chemisch middelen moeten werken hoewel ik deze niet graag gebruik. Ik heb er Clear-up voor gebruikt van Bayer en het is verdwenen. Als je er niets aan doet blijft het en breidt zich steeds verder uit het heeft ondergrondse rode worteltjes.
Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik toch maar eens een keer ga spuiten, al zal zelfs dat moeilijk zijn, het komt werkelijk overal te voorschijn en het is met de hand praktisch niet te verwijderen.