menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nieuw gazon aangelegd

davestjen

Davestjen

hoi

Dit is mijn eerste keer op dit forum en ben dan ook een echte leek. Heb onlangs gebouw en heb mijn gazon aangelegd. De gazon is ongeveer 7 weken oud en heb enkele vragen:

- op sommige plaatsen is het gras donkergroen en op andere plaatsen lichter van kleur. Heeft dit te maken met de dichtheid van het gras??


Mijn tweede vraag ik heb enkele bomen in de tuin en onder de bomen wilt het gras niet groeien en is de grond zeer droog. Kan ik hier iets aan doen?


Alvast hartelijk bedankt voor de reacties


groetjes


de leek
zaterdag 12 september 2009 - 20:44
bvangerven

Bvangerven

Hallo,

Ik heb mij mij hetzelfde vastgesteld: stuk gazon gezaaid, overal komt het gras goed op, behalve in de buurt van de bomen, de grond is daar ook echt poederdroog.
Ik ben nu begonnen met eens regelmatig te sproeien, ik heb ook nog wat extra graszaad gestrooid (speciaal voor schaduwgazon) in de buurt van de bomen. Het resultaat moet ik nog afwachten.

Mijn ouders hebben ook een aantal flinke bomen in de tuin staan, en daar staat toch ook gras onder de bomen, dus ik veronderstel eenmaal dat het gras gevestigd is, dat het dan wel overleeft.
vrijdag 2 oktober 2009 - 11:29
Esem

Esem

Een boom kan je vergelijken met een grote waterpomp,en ontrekt een massa water aaan de grond,en nu met de extreeme droogte heeft je pas gezaaid gazon nog meer gebrek aan water.

Dus je nieuw ingezaaide plek met een regelmaat van klok besproeien.
En je kan ook voor onder de bomen speciaal gazonzaad kopen voor schaduwplaatsen,zoals hieronder al is vermeld.

Maar je zal altijd wel moeten zorgen dat he tin een periode van droogte, op tijd en stond je gazon voorzien wordt van voldoende water.

Ik hoop de de regen van morgen al niet te laat komt voor je gazon nog te redden,zo niet kan je alsnog na een flinke regenbui je zagon terug inzaaien ,zorg er dan nu ook weer voor dat het niet droog komt te staan.

Gr Eddy,

Ps nog vergeten te zeggen(schrijven)

Welkom davestjen op het suppergezellige tuinforum waar je zeker aan je trekken zal komen, en we staan steeds klaar om te helpen daar waar we kunnen.
Dus geniet van het tuinforum.
zondag 4 oktober 2009 - 23:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).