Hallo allemaal. Het engerlingenoffensief gaat beginnen, ik heb er veel, heel veel in mijn gazon. Dit al jaren na elkaar, het is een paar jaar geleden begonnen na het veranderen van meststof, kwamen de eitjes daarvan? Ik denk het niet, alhoewel. Nu ga ik dus veranderen van meststof, iets meer uitgeven daarvoor want de strijd tegen de engerlingen kost duizendmaal meer. Ik heb al verschillende producten geprobeerd, maar niets helpt
Het is allemaal weggegoten geld. Ze blijven mooi zitten, de engerlingen en het gras wordt kaler en kaler. Het gaat niet over even een kippetje uitzetten of plastiek leggen, het is een oppervlakte van bijna 1800 m². Ook het gras herzaaien is geen optie, en dan zijn ze ook nog niet weg, of volgend jaar terug van bij de buren. Eenmaal in de buurt, gaan ze overal, die kevers, welkom zou ik zeggen
Het gras wordt goed onderhouden, dus het is wel even
Maar dit jaar na de opknapbeurt ga ik het langer laten groeien, zo een duim hoog, en dan nog afwachten tot in juni, juli ..... Er bestaan nu een nieuw product in de handel, ook zo duur: Neem-pellets, het zou helpen, maar voor die oppervlakte, en het moet elk jaar opnieuw gebeuren? Heeft er al iemand deze korrels gebruikt, ook de aaltjes?? veel vraagtekens, voor die oppervlakte, en helpen ze?? Dan het product dat de smaak van het gras verandert op basis van daslook??? Dit heb ik geprobeerd, was ook een paar honderd euro kwijt, dit moest ook allemaal opnieuw elk jaar. Met gif zullen ze wel doodgaan maar de pieren ook, en ik hou van de pieren, die verluchten mijn gras? Dus, ik ga de strijd aan, maar ben nog aan het zoeken naar een goedkopere manier? Kan iemand mij tips geven, kan een aftreksel van daslook niet zelf worden gemaakt? Die pellets komen van India, daar is het waarschijnlijk een afvalproduct, ze zijn misschien blij dat verkocht is aan die
? Ik vermoed dat de kostprijs zit in het transport en de pellets niets kosten? Amaai amaai, Maar ik probeer wel positief te blijven, het is geen "ramp" als mijn gras niet mooier is dan bij mijn buur? Veel groetjes en als er tips zijn, graag