Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Beste,
begin maart heb ik 140 Penissetum Hameln struiken (2 jarigen) teruggeknipt .
Nu verschijnt er een oranjekleurige schimmel of iets dergelijks (zie foto)
De planten staan onder een worteldoek. Bodem is normaal goed waterdoorlatend, maar onder de worteldoek weet ik het niet.Gras schiet terug uit langs de zijkant, maar de groei is niet geweldig.
Wie weet wat dit is?
Is er een oplossing? Ik hoop van wel natuurlijk
Alvast bedankt voor je reactie
Johan
Ik heb ongeveer 700 van diezelfde planten en bij mij zijn er enkele 100den die extreem nat staan maar dit ken ik niet. Het lijkt wel of er iemand zwaar op stap geweest is en iets kwijtgespeeld heeft