menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Goeie locatie voor bruidsluier

Ga naar meest recente reactie

vwoman

Vwoman

Hallo Tuinvrienden,

Ik heb een bruidsluier aangekocht. Ik weet dat deze sterk woekerd. Hoe moet ik deze dan best ondersteunen?? Ik zou hem het liefst tegen een muur plaatsen. Eigenlijk de hoek van twee muren.

Kan ik de bruidsluier ondersteunen met enkel een kippedraad aan de muur of moet ik het anders doen?

ik heb ook 3 palen in mijn tuin die ik ook met klimplanten zou laten begroeien. Zet ik daar beter mijn bruidsluier?

Bruidsluier kan ook in halfschaduw heb ik gelezen, daarom opteer ik voor de muur. De clematis van vorig jaar is dood (te weinig licht).

Kunnen jullie me enkele tips geven??

Dank u!!!
zaterdag 5 mei 2012 - 12:35
minouke

Minouke

Ik had in mijn vorige tuin een bruidsluier en die stond ook in de schaduw van bomen (niet hetzelfde als schaduw van gebouwen)
Groeide geweldig goed over een prieel en zelfs tot in de boom maar bloeide minder dan die ik nu heb in volle zon.

Nu staat hij in de zon en heb ik boven het afdak waar hout gestapeld wordt draden gespannen (2) en de rest zal zich daar wel tussen nestelen.
zaterdag 5 mei 2012 - 12:45
vwoman

Vwoman

Als ik de bruidsluier tegen de muur plaats en hij komt hoog genoeg dan kan ik hem ook over kabels leiden naar de andere kan (waar een gemetste serre staat).

Het zou leuk zijn om er in de zomer onder te kunnen lopen.

De muur is shaduw tot 1.5m en daarna heb ik volle zon op die muur. Het probleem is dat klimplanten graag zon hebben en zeker als ze nog klein zijn. Hij moet dus zeker groeien tot hij in de zon terecht komt en ik denk dat hij daar nu nog te klein voor is.
Met minder bloemen kan ik gerust een paar jaar leven. Zou hij het overleven denk je?? (tot hij de zon heeft bereikt!)
zaterdag 5 mei 2012 - 12:59
minouke

Minouke

als hij vochtig genoeg staat wel denk ik.
En vorst zal hij wel kunnen verdragen want na deze winter heeft hij geen last gehad.
zaterdag 5 mei 2012 - 13:19
bd

Bd

in m'n vorig huis had ik 2 bruidsluiers liet ik die groeien langs de waspalen en dan verder een kippergaas tegen een muur geplaatst en zo laten verder groeien, maar langs die palen dien je ze wel binnen de perken te snoeien
zaterdag 5 mei 2012 - 14:00
vwoman

Vwoman

De palen verder in mijn tuin zijn ook nog oude beton palen (waspalen) die nu deels gebruikt worden als afscheiding voor de kippen.

Gaan de kippen mijn plant niet opeten?? Of lusten ze dat niet?

Ik wist niet dat bruidsluier over een simpele kabel kon groeien.
Valt die er dan niet van?? Of moet je twee draden naast elkaar spannen?
Het is toch een vrij zware plant na een tijdje...
zaterdag 5 mei 2012 - 14:38
minouke

Minouke

je kunt onderaan altijd een gaas rondom zetten zodat de kippen er niet aan kunnen
zaterdag 5 mei 2012 - 14:40
bd

Bd

let wel,bruidsluier dien je binnen de perken te houden, en in de winter zie je alleen de takken nog, maar 't is een flinke groeier en bloeier, ik was er verzot op
zondag 6 mei 2012 - 12:39
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).