Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik weet dat dit hier al aan bod is geweest, maar als er nieuwe ideeën zijn, laat maar komen. Op de plaats waar nu vrij grote bamboe stond, zou ik een haag willen zetten. De bamboe heb ik afgeknipt, maar nu rest mij nog de wortelkluit. Gelukkige is hij niet echt een grote woekeraar, dus zit alles vrij goed bijeen.
Omwille van de ligging (hoek achter draad en onderaan betonplaten) is het niet echt mogelijk denk ik om met een kraantje dit uit te scheppen, dus ik vermoed dat me enkel de spade rest of zijn er lezers die andere machinale troeven kunnen voorstellen ?
Veel succes toegewenst .
Verleden week ook een poging ondernomen om bamboe
te verwijderen met de spade . Het lukte me niet .
Dit soort karweitjes is niet meer aan mij besteed .
Na een kwartiertje stekken en doen , was er nog niets
die loskwam . Ik heb het moeten opgeven .
Veel moed hierbij
gr
Heb het ooit aan een jonge gast laten doen. De sukkelaar heeft er een barst in zijn pols aan overgehouden.
Maar vermits je zegt dat het geen felle woekeraar is moet het wel lukken. In zandgrond is het helemaal geen probleem, daar kan je de rizomen zo uittrekken.
sophora
bamboe kan je het best als volgt verwijderen
* als hij afgeknipt is: uitgraven met pikhouweel (voor de dichte stukken wortels) en scherpe spade; als de wortels verwijderd zijn wat nitraatrijke mest erop en daarover zwarte plastiek, zodat eventuele resten verbanden
* als hij iet afgeknipt is: op een mooi zomerochtend voorzichtig één of ander gif op de bladeren spuiten; de plant zal dit openemen en doodgaan; als je de bamboe dan afknipt en je de wortels nog een half jaar kan laten zitten, is die met pikhouweel en spade te verwijderen
inderdaad, bamboewortels zijn moelijk te verwijderen, ik heb een zware ijzeren silo steekschup,een fantastish gerief. Ik steek telkens schijven van 10 a15 cm af,ge krijgt het er wat warm van,maar het werkt gemakkelijk !!!
een goede raad; indien ge bij oudere boeren soms nog zo een steekschup kunt vinden, meenemen !!!
ik gebruik die steekschup ook om grote rhododendroms uit doen met een goede kluit, of andere planten .
Ben ze met de spade en de bijl te lijf gegaan, alle grote en zoveel mogelijk kleine wortels verwijderd.
Ik was ook van plan een zwarte plastiek erover te leggen. Dat stuk ga ik toch de eerste jaren niet beplanten. Maar conclusie : 't is arbeid !!!!!!