menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zieke struik

Ga naar meest recente reactie

verityn

Verityn

Hallo

de bladeren van mijn struiken zien er de laatste weken nogal raar uit. Ik zou denken dat ze te weinig water hebben, maar met al die regen kan dat niet kloppen.
Iemand enig idee wat hier gaande is? En vooral wat ik moet doen?

Tuinaanleg & Onderhoud

maandag 26 mei 2014 - 19:43
Arico

Arico

Pas ontloken blad ziet er wel vaker verschrompeld uit. Op het eerste zicht lijkt mij dit heel normaal. Het is zoals de vleugels van een vlinder die uit de pop komt: ze hebben tijd nodig om vol gepompt te worden en mooi uitgespreid te staan
maandag 26 mei 2014 - 19:56
verityn

Verityn

ik hoop het
Dat zou in elk geval goed nieuws zijn. De struik ziet er verder erg gezond uit.
maandag 26 mei 2014 - 20:27
gmtaalm8

Gmtaalm8

De vergroeiingen en verkleuringen duiden opeen onjuiste verhouding aan voedingszouten in de grond. Ik gok er op dat er een tekort is aan kalium en magnesium. Niet tegelijk strooien. Zorg dat je tenminste 2 weken tussen de bemestingen laat. En strooi vlak voor een regenbui. Overigens kan het ook duiden op een wortelprobleem waar het tijdelijk moeilijk is om de stoffen op te nemen. Het kan zijn dat je een storende laag in de tuin hebt. Bij hoosbuien staan de groeipunten van de wortel tijdelijk onder water.daardoor is het onmogelijk om voldoende voeding op te nemen. Wanneer het water is weggezakt zullen de bladeren zich waarschijnlijk herstellen. Wanneer echter het slechte weer aanhoud is de kans groot dat het tot afsterven van de wortel punten leid. Gevolg daarvan is afsterven van jonge scheuten.
dinsdag 27 mei 2014 - 12:02
Bombycilla

Bombycilla

Ik gok er op dat er een tekort is aan kalium en magnesium.

Gokken lijkt mij in deze niet handig,als er echt gebrek was zouden de oude bladeren niet zo fris groen zijn
dinsdag 27 mei 2014 - 12:28
verityn

Verityn

Dat is inderdaad wat me zo vreemd lijkt: enkel de nieuwe scheuten ondervinden moeilijkheden, maar de binnenkant van de struik ziet er bijzonder mooi uit.
Ik heb ook niet de indruk dat de 'plaag' zich verspreidt naar binnen toe.
dinsdag 27 mei 2014 - 12:29
gmtaalm8

Gmtaalm8

Dat is het rare met het ziekte verschijnselen alleen aan de toppen. De toppen van een plant staat in directe verbinding met de groeipuntenvan de wortel. Zodra er in de grond een probleem op doet met de groeipunte van de wortel zie je dit aan de groeipunten van de takken. De rest van de struik blijft er goeduitzien.
woensdag 28 mei 2014 - 12:39
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).