Boerke wat je hier laat zien klopt wel,alleen doe ik het maar in twee richtingen de blauwe en de groene richting en vind dit al ruim voldoende.
Maar zoals jij het uitlegt kan het natuurlijk ook,alleen vraagt het wat meer werk.
Natuurlijk is er ook een verschil in soorten verticuteerders, de een doet het al wat beter dan de andere,zal ook wel wat van de prijs afhangen denk ik.
Ik gebruik wel geen mos doder.
Leo wat je schrijft kan klopper hoor, maar de compost die ze bij jou gebracht hadden was nog geen afgerijpte compost, vandaar de rook in de compost. Deze komt voort van de hitte van de compost die nog volop aan het verteren is. dit wordt veroorzaakt door miljarden bacterieën die instaan voor het omzetten van het materiaal naar compost.
Als je compost aankoop of gaat afhalen bij een bekende instantie ben je er zeker van dat het van goede kwaliteit is?
De zelf gemaakte compost die ik gebruik ligt al ruim 2 jaar op een wachthoop voor ik hem gebruik.
Het is echt wel het zwarte goud van de tuin.
En Chantal,dit doe ik dan ieder jaar weer terug,compost heb ik in overvloed,al de afval van de boorders( het verdroogt materiaal van de vaste planten) het snoeiafval dat gehakseld wordt,gazon maaisel en daar onder wordt er af en toe nog eens wat paardenmest gedaan.(pony's bij de buren)
Gr Eddy