menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boshyacinten

Ga naar meest recente reactie

trix

Trix

Boshyacinten mogen in bepaalde delen van de tuin. Hoe kan ik die echter inperken ? Met een soort boord tot op zo'n 30 cm diepte? Maar waar vind ik een dergelijke stevige boord en uit welk materiaal is die het best ? Heeft hier iemand ervaring mee.? Graag wat raad.
dinsdag 8 mei 2007 - 03:14
Spuddy

Spuddy

Ik heb enkele boshyacinten en mijn buren ook, maar ik heb niet de indruk dat die echt woekeren. En als er dan 1 is die op een plaats staat waar hij niet hoort dan laten die zich makkellijk verwijderen.
dinsdag 8 mei 2007 - 04:45
hildavw

Hildavw

Hi,
Als je per sé wil vermijden dat je boshyacinten zich verspreiden, kan je ze in een grote plastieken pot zetten, waar je de bodem hebt uitgesneden.
Datzelfde kan je bijv. ook doen voor meiklokjes en munt.
woensdag 9 mei 2007 - 00:45
Tine

Tine

Om het verspreiden van boshyacinthen tegen te gaan hoef je alleen de uitgebloeide bloemen weg te knippen om zaadverspreiding tegen te gaan.

Tine.
woensdag 9 mei 2007 - 03:59
Lungsey

Lungsey

Hoi,

Boshyacinthen kondigen zich snel aan - als je er echt vanaf wilt, lijkt het me geen probleem om ze uit te trekken ver voordat de bolletjes zich in alle pracht openbaren.
donderdag 10 mei 2007 - 06:26
trix

Trix

beste,
het probleem is dat de boshyacinthen reeds héééél talrijk zijn in onze tuin en op alle mogelijke plaatsen. Ik weet eigenlijk nog altijd niet ; hoe planten zij zich nu eigenlijk voort via de knolletjes of via het zaad ?
zaterdag 12 mei 2007 - 09:14
hugo

Tekst aangepast

Hugo

De plant vermeerdert zich door zaadvorming en vegetatief door bijbolletjes

hallerbos

[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes
zaterdag 12 mei 2007 - 15:38
trix

Trix

Aan hugo dank U voor de mooie foto. ZO veel he ik er dan ook weer niet. Ben deze morgen duchtig in de weer geweest met zaaddozen te verwijderen. Inperken zal ik later doen.
zaterdag 12 mei 2007 - 22:46
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).