Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In april zijn we begonnen met het inzaaien van de grond rondom onze woning (nadat we het opgehoogd en geëgaliseerd hadden). Als graszaad hebben we gekozen voor Barenbrug Solide.
Helaas is het tot nu toe een strijd geweest tegen het onkruid, waarbij we enkele weken geleden al het onkruid handmatig hebben verwijderd om het vervolgens weer door te zaaien.
Tot onze grote schrik is het onkruid weer terug. We maken ons vooral zorgen om het wildgras, maar ook het andere onkruid is voor ons een doorn in het oog.
Is dit eenjarig en wat kunnen wij hieran doen? We willen graag een mooi gazonnetje en hebben er al dagen aan werk in zitten. Om het nu weer handmatig te gaan verwijderen zien we op dit moment (eerlijk gezegd) even niet zitten.
Ik zal wat foto's uploaden. Ik hoor graag wat jullie tips zijn.
Omdat het gras nog jong is zou ik de eerste 3 maanden (en zeker met de zomer nu) geen onkruidbestrijder gebruiken. Geef je gazon even tijd en wacht tot einde jaar om onkruidverdelger in gazon te gebruiken.
Dat wildgras is volgens mij gladvingergras:
Vingergras in een vervelend en veelvoorkomend onkruid dat van zon en hoge temperaturen houdt. Vingergras is een eenjarige plant en gaat aan het einde van het jaar dood. Deze grassoort verspreidt duizenden zaadjes die in het voorjaar beginnen te groeien.