Ik heb in de tuin ook een grote struikenborder, waar de bodem bedekt is met houtsnippers, ik doe het zo:
- dik snoeihout wordt gedroogd en gaat de kachel in
- achteraan in de tuin hebben we nog een zone met gemengde (inlandse) struiken, het kleinere snoeihout wordt daar verspreid (ongesnipperd) en wordt gratis en zonder zelf moeite te moeten doen door de natuur afgebroken
- de houtsnippers in de siertuin haal ik in het containerpark, ze zijn er gratis.
- ik zou ook snoeihout uit eigen tuin en bos kunnen beginnen snipperen, maar daar begin ik niet aan : geen slavernij
en bovendien kosten enkele bezoekjes aan het containerpark minder brandstof dan de versnipperaar zou verbruiken.
Ik moet altijd lachen wanneer ik op het containerpark mensen zie betalen om hun snoeihout kwijt te geraken, en ik neem de snippers gratis mee
. Diezelfde mensen betalen wellicht ook nog eens om hun tuin te bemesten en dat moet ik ook al niet, daar zorgen de composterende snippers wel voor.
PS ik ben jaloers op je drie eikenbomen in de tuin, de vallende bladeren zou ik er graag bij nemen