menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloembolmandjes

Ga naar meest recente reactie

daniellabr16

Daniellabr16

Ik ben een volledige beginnende hovenier , heb dus veel vragen.
Nu heb ik van iemand gehoord dat ze bloembolmandjes/plantmandjes gebruikt voor haar tulpen en later voor andere bollen.

Ik zou graag volgende doen maar weet niet goed hoe en of dit wel slim is?
Dus tulpen planten met de bollen in zo een mandjes , na de bloei met mandje en al verzetten en daar dan een ander mandje met pioenen in , zelfde manier ,....,ranonkels en als laatste dalhia's. Zo is er steeds iets dat bloeit op dezelfde plek .
Maar het loof van de tulpen moet eerst afsterven ,dus dan kan ik die even ergens anders planten en later de knolletjes opgraven en bewaren in schoendoos ofzo?
Heeft iemand ervaring hiermee , is dit een goed idee of niet?Voordelen/nadelen ?????
zaterdag 28 mei 2022 - 12:04
Peterplant

Peterplant

Ben je een echte hovenier of iemand die graag in de tuin werkt. Als je een hoveniersopleiding hebt gevolgd, leer je dat het gebruik van bloembollenmandjes gewoon commercieel geneuzel is.
zaterdag 28 mei 2022 - 13:16
Tuinprins

Tuinprins

Wat jij wil gaat naar mijn mening niet. Bloembollen maken korte wortels. Als jij die die bollen direct na de bloei uit de grond haalt dan treedt er een verstoring op. Het blad van een bloembol moet op natuurlijke wijze afsterven en dat gebeurt met jouw methode niet.

Wat je wel kunt doen is bloembollen in pot zetten en als ze uitgebloeid zijn de pot uit het zicht zetten en het blad van de bloembol op natuurlijke wijze laten afsterven.

Pioenen zijn niet geschikt om in een bloembolmand of in een pot te zetten. De wortels moeten de grond in kunnen. Pioenen worden in de volle grond gekweekt en voor de verkoop in een pot gezet.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 28 mei 2022 - 17:50
leerling

Leerling

Bedankt voor de uitleg, Tuinprins.
Altijd handig om weten hoe en waarom iets werkt of niet.
zondag 29 mei 2022 - 11:21
daniellabr16

Tekst aangepast

Daniellabr16

Dank jullie voor de uitleg.
Ben weer iets wijzer geworden





zondag 29 mei 2022 - 23:18
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).