menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Najaarsmeststof gazon

Ga naar meest recente reactie

pietvdb

Pietvdb

Ik ga binnenkort mijn gazon najaarmestof geven. Mag robotmaaier dan gewoon blijven rijden na bemesten?
zondag 10 september 2023 - 11:01
Wannus

Wannus

Mijn gazon bemest ik nooit . Een nadeel van bemesten is onregelmatige groei ( indien niet gelijk bestrooid ) en stevige groei ,bijgevolg meer maaien ! Ik zie geen enkel nut in een najaarsbemesting , aangezien bij kouder worden de groei stilvalt tot in het voorjaar ! Wel in het voorjaar kun je een bodemverbeteraar werpen , in de vorm van koemestkorrels , compost enz.... Bij droogte niet maaien of enkel eens de toppen afrijden in een hoge stand , dan blijft het mooi groen !!
maandag 11 september 2023 - 08:46
pietvdb

Pietvdb

Mijn gazon bemest ik nooit . Een nadeel van bemesten is onregelmatige groei ( indien niet gelijk bestrooid ) en stevige groei ,bijgevolg meer maaien ! Ik zie geen enkel nut in een najaarsbemesting , aangezien bij kouder worden de groei stilvalt tot in het voorjaar ! Wel in het voorjaar kun je een bodemverbeteraar werpen , in de vorm van koemestkorrels , compost enz.... Bij droogte niet maaien of enkel eens de toppen afrijden in een hoge stand , dan blijft het mooi groen !!


maandag 11 september 2023 - 13:31
PeterC

PeterC

Ik geef de gazon in het najaar nog een beurt meststof. Nu heb ik Viano gazonmeststof klaarliggen. Ik geef ongeveer de helft per m² als wat op de verpakking staat aangegeven. Omdat je een robotmaaier hebt voer je geen organisch materiaal af en hoef je niet veel te bemesten.

En inderdaad is het belangrijk dat je die meststof zo gelijkmatig mogelijk doseert. De geëigende techniek is dat je 2 keer doseert. De eerste keer evenwijdig in één richting, en de tweede er loodrecht op.

Wij hebben een robotmaaier die ik gewoon verder laat werken tot het gras stopt met groeien. Dat is een beetje moeilijk in te schatten omdat de robotmaaier er juist voor zorgt dat je gazon altijd dezelfde lengte heeft. Als het overdag niet meer warmer wordt dan een graad of 10, dan wel als er nachtvorst komt, dan zet ik hem in "park tot nader order".
maandag 11 september 2023 - 22:07
pietvdb

Pietvdb

Merci voor advies
dinsdag 12 september 2023 - 19:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).